رئیس ششمین کنگره بین المللی هپاتیت تهران گفت: حداقل ۴۰ درصد معتادان تزریقی کشور مبتلا به هپاتیت C هستند.
کد خبر: ۴۰۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۰ 27 May 2015
به گزارش تابناک یزد،دکتر سید موئد علویان در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه ششمین همایش بین المللی هپاتیت تهران افزود: شیوع هپاتیت C در ایران زیر نیم درصد جمعیت عادی است.


وی ادامه داد: برنامه هایی برای پیشگیری و درمان معتادان تزریقی در نظر گرفته شده است که به تدریج در حال اجراست، ضمن اینکه  خالکوبی و تاتو و هرگونه کار آرایشی که با خون در ارتباط باشد و در آرایشگاه ها و محیط های غیر بهداشتی انجام شود احتمال درگیری با هپاتیت را افزایش می دهد.


علویان با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای موجود در زمینه بیماری هپاتیت B وضعیت کشور ما نسبت به منطقه بسیار بهتر است گفت: بعد از سال 73 که برای نوزادان و افراد پرخطر واکسن هپاتیت تلقیح شد شیوع هپاتیت B به شدت رو به کاهش است.


وی افزود: شیوع هپاتیت B در اکثر نقاط کشور زیر دو درصد است؛ در سطح جهان 400 میلیون نفر به هپاتیت B مبتلا هستند که یک میلیون و 400 هزار نفر از این تعداد در ایران زندگی می کنند.


رئیس شبکه هپاتیت ایران گفت: این شبکه اقدامات موثری در راستای آگاه سازی و آموزش اقشاری که در خطر ابتلا قرار دارند از جمله دندانپزشکان، پرستاران و آرایشگران انجام داده است چرا که معتقدیم با افزایش آگاهی مردم سلامت آن ها نیز تضمین می شود.


علویان افزود: در روز پایانی این همایش نیز جلسه ای عمومی برای مردم و بیماران و علاقه مندان به کسب اطلاعات و آموزش در حوزه این بیماری ها با حضور استادان و مهمانان خارجی برگزار می شود.


رئیس شبکه هپاتیت ایران گفت: هدف گذاری این شبکه برای هپاتیت C این است که در سال 2035 دیگر مبتلا به هپاتیت C در کشور نداشته باشیم.


وی افزود: در زمینه هپاتیت B تمامی داروهای موجود در دنیا در کشور ما نیز موجود و تحت پوشش بیمه است ضمن اینکه امروز درمان هپاتیت C نیز تا 98 درصد امکانپذیر است و شبکه هپاتیت و وزارت بهداشت در تلاش هستند تا داروهای جدید در سال جاری در دسترس بیماران کشور قرار گیرد.


کنفرانس بین المللی هپاتیت تهران یکی از بزرگترین رویدادهای علمی در زمینه بیماری های کبد است که در منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی هر دو سال یکبار برگزار می شود.


این همایش با حضور اندیشمندان و متخصصان هپاتیت از ایران و چند کشور خارجی به مدت سه روز در تهران و یک روز در شیراز دنبال می شود.


 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار