در دو ماه نخست امسال؛
تابناک: مواد پتروشیمی، آهن و فولاد، فرش، محصولات سرامیکی، شیر و لبنیات عمده‌ترین گروه کالاهای صادراتی استان اصفهان در دو ماهه ایتدای امسال بوده است.
کد خبر: ۴۰۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶ 27 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، گزارش عملکرد و آمار فعالیتهای تجارت خارجی استان اصفهان دردو ماهه نخست سال 1394 اعلام شد.

گمرکات استان اصفهان در فروردین ماه سال جاری صادراتی به ارزش بیش از 166 میلیون دلار و به وزن بیش از 258 هزار تن کالا را به خود اختصاص داده است.

همچنین کشورهای عراق ، افغانستان ، پاکستان ،ترکمنستان و امارات مجموعاً به میزان 97 درصد، بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده‌اند و عمده‌ترین گروه کالاهای صادراتی در این مدت کالاهای مواد پتروشیمی، آهن و فولاد، فرش، محصولات سرامیکی و شیر و لبنیات است که مجموعاً با اختصاص 84 درصد از وزن و ارزش بیشترین سهم را طی این مدت داشته است.

در طی این مدت ، مجموع تشریفات واردات به ارزش بیش از 41 میلیون و 563 هزار دلار و بیش از 12385 تن کالا در گمرک اصفهان تشریفات واردات آن انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش 37 درصد افزایش و از لحاظ وزن 84 درصد افزایش داشته است.

عمده‌ترین کالاهای وارداتی در طی این مدت ماشین آلات مکانیکی، آهن و فولاد، دستگاه برقی محصولات سنگی و محصولات سرامیکی می‌باشد و کشورهای آلمان، کره، ایتالیا، چین و امارات از حیث ارزش بیشترین سهم را در اختیار دارند.

همچنین در خصوص امور مسافری، گمرک فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با فعالیت 24 ساعته، تشریفات امور مسافری بیش از 81 هزار نفر مسافر ورودی و خروجی را انجام داده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد کاهش داشته است.

در دو ماهه نخست سال جاری از طریق گمرک امانات پستی استان اصفهان بیش از 2905 بسته پستی اعم از سوغات و هدیه به ارزش بیش از 6 میلیارد ریال و به وزن حدود 10 تن ارسال و دریافت شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش33 درصد افزایش و از لحاظ وزن 25 درصد کاهش داشته است .

هم‌چنین گمرکات استان اصفهان طی دو ماهه نخست سال‌جاری بالغ بر 130 میلیارد ریال درآمد کسب و به خزانه واریز نموده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 76 درصد افزایش یافته است.

در خصوص پرونده‌های قاچاق کالا، تعداد 158 فقره پرونده مظنون به قاچاق کشف شده توسط سازمان‌های کاشف دیگر با ارزش بیش از 35 میلیارد ریال در واحد حقوقی قضایی گمرک اصفهان جهت ارزش گذاری و انطباق کالا در حال انجام می‌باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار