کد خبر: ۴۰۲۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹ 05 April 2017
 جلسه بررسی روند احداث 162 واحد بهداشتی مشمول تفاهم نامه سه جانبه با حضور دکتر حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، جلسه بررسی روند احداث 162 واحد بهداشتی مشمول تفاهم نامه برگزار شدمهندس صادق مرادی معاون اجرایی مرکز بهداشت استان، مهندس قاسمی نماینده سازمان مجری طرح های عمرانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، مدیران شبکه و روسای مراکز بهداشت شهرستانها در محل معاونت بهداشت دانشگاه برگزار گردید.


مرادی در این جلسه گفت: طرح تحول نظام سلامت یکی از اقدامات موثر و کلیدی دولت یازدهم در ارائه خدمات نوین سلامت در کشور محسوب می گردد.


وی اظهار داشت: در همین راستا در حوزه بهداشت، پوشش خدمات سلامت برای جمعیت روستایی، عشایری و شهرهای زیر 20 هزار نفر کامل شده و برای جمعیت حاشین نشین و شهری نیز مراکز و پایگاه های سلامت جدید راه اندازی گردیده است.


دبیر طرح تحول بهداشت دانشگاه ادامه داد: در مرحله بعد نیز با ابتکار وزیر بهداشت، تفاهم نامه ای سه جانبه فی ما بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استانداری خوزستان و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با هدف تأمین منابع فیزیکی پایدار برای حوزه بهداشت از طریق جلب حمایت و مشارکت مؤثر تمامی بخشهای ذیربط جهت احداث 162 واحد بهداشتی در جغرافیای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز منعقد گردید.


معاون اجرایی مرکز بهداشت استان افزود: این تفاهم نامه به منظور تسریع و تسهیل در اجراء، بعنوان یک پروژه واحد در دانشگاه تعریف شد و یکی از مدیران دانشگاه برای اعمال هماهنگی های لازم بین بخشی و مدیریت اجرای آن تعیین گردید.

 
مرادی بیان نمود: با توجه به برخورداری موضوع تفاهم نامه از ابعاد مختلفی نظیر جنبه های مالی، عمرانی، امور قراردادها، نیازمند بودن به اخذ مجوزهای گوناگون از شهرداری ها و سایر سازمانهای ذیربط و امور مرتبط با ثبت اسناد و املاک، 5 کمیته تخصصی در سطح دانشگاه تشکیل شد تا همه جوانب مورد نیاز برای اجرای مناسب این تفاهم نامه بصورت کارشناسی و مدیریتی پیش بروند.


وی تصریح کرد: با توجه به ساختار جدید طرح گسترش شبکه بهداشت و در چارچوب اهداف و اولویت های طرح تحول سلامت بویژه تأمین دسترسی عادلانه، آسان و به موقع مردم شریف به خدمات و مراقبت های بهداشتی مورد نیاز، بررسی های کارشناسی لازم صورت پذیرفت که ماحصل آنها، تعیین جغرافیای جانمایی های مطلوب برای هر یک از 162 واحد بهداشتی موضوع تفاهم نامه در سطح شهرستان های تابعه بود.

 
دبیر طرح تحول در حوزه بهداشت دانشگاه ادامه داد: در گام بعدی، فعالیت های گسترده ای صورت پذیرفت تا بتوان با استفاده از ظرفیت های دانشگاه، اختیارات هیئت امناء، مشارکت خیرین، جلب همکاری فرابخشی فرمانداران، شهرداران و ادارات راه و شهر سازی و بویژه کارگروه های سلامت و امنیت غذایی هریک از شهرستان ها نسبت به تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای پروژه های موضوع این تفاهم نامه اقدام شود که ماحصل این فعالیتها تامین 88 قطعه زمین یعنی معادل 54 درصد میزان تعهد شده تا کنون بوده است.


مرادی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر با در نظر گرفتن مؤلفه هایی نظیر  وسعت و پراکندگی پروژه ها، محدودیت زمان برای اجرای پروژه ها  و نیاز به بهره گیری از ظرفیت های فنی و لجستیک بصورت همزمان، در نهایت تصمیم بر آن شد تا پروژه احداث واحدهای بهداشتی به سازمان طرح های عمرانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به عنوان پیمانکار سپرده شود که به دنبال تعیین پیمانکار بلافاصله  77 قطعه زمین جهت آغاز ساخت و ساز بطور رسمی در اختیار پیمانکار قرار گرفت.

 
وی تصریح کرد: این جلسه جهت بررسی مشکلات و چالش ها در این زمینه با حضور همه مسئولین درگیر برنامه تشکیل گردیده است تا پیمانکار گزارشی از وضعیت اجرای پروژه ارائه نماید و هر جا که مشکلی هست با همفکری راجع به آن تصمیم گیری و نسبت به رفع موانع اقدام شود.

 
معاون اجرایی مرکز بهداشت در پایان ابراز امیدواری کرد در کمترین زمان ممکن، مابقی زمین های تعهد شده تامین و جهت ساخت و ساز در اختیار پیمانکار قرار گیرد.
منبع: تابناک
برچسب ها: مرادی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار