مدیر راهداری راه و شهرسازی استان همدان گفت: ۲۹ نقطه حادثه خیز جدید در استان همدان شناسایی شده که رفع آنها نیاز به تامین ۶۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار دارد.
کد خبر: ۴۰۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸ 28 May 2015

مدیر راهداری راه و شهرسازی استان همدان گفت: سال گذشته در ۵۲ نقطه حادثه خیز استان همدان اقدامات اصلاحی و آشکار سازی انجام شد.

به گزارش مهر، ناصر محبی در شورای هماهنگی ترافیک استان همدان با بیان اینکه آشکاری سازی نقاط حادثه خیر از وظایف راهداری است، افزود: سال گذشته ۷۷ نقطه حادثه خیز در استان همدان شناسایی شد که از این تعداد ۵۲ نقطه با استفاده از علایم راهنمایی و رانندگی، شیارهای عرضی و طولی، نصب رفلکتور و تابلوی فسفری آشکار سازی و اصلاح شده است.

وی با اشاره به اینکه آشکار سازی نقاط زود بازده با کمترین هزینه در چهارچوب دستورالعمل ها است، اظهارداشت: درهمین راستا اقداماتی شامل، رنگ آمیزی، نصب تابلوهای هشداردهنده و غیره در ۹ نقطه استان که جزمناطق زود بازده بوده اند انجام شده است.

مدیر راهداری راه و شهرسازی استان همدان در ادامه با بیان اینکه در برخی مناطق نیاز به اعتبار و برنامه ریزی های بلند مدت است، ابرازداشت: ۱۲ نقطه حادثه خیز استان جزو مناطقی هستند که نیاز به اصلاحات عمرانی دارند و لازمه اجرای آن اعتباراست.

محبی در ادامه با اشاره به اینکه از ۱۲ نقطه حادثه خیز تاکنون پنج نقطه به طور کامل اصلاح شده و هفت نقطه نیز در دست اقدام است، عنوان کرد: اجرای طرح در این تعداد نقطه شامل اجرای زیرگذر در تقاطع ها و روستاها بوده است.

وی با بیان اینکه راهداری وظیفه حفظ و نگهداری از راه های شریانی را برعهده دارد و اقدامات راهداری در ارستای ارتقا ایمنی جاده هاست، گفت: در ۱۷ کیلومتر از راه های استان نیوجرسی نصب شده و پنج کیلومتر نیوجرسی نیز از ابتدای سالجاری تا کنون نصب شده است.

محبی در ادامه با بیان اینکه اجرای روشنایی در ۱۲ نقطه از استان در دستور کار قرار داد که ۶۰ درصد آن اجرا شده است، افزود: عملیات عمرانی سیستم روشنایی در دو کیلومتر از محور همه کسی اجرا شده و درمحور سرکان به تویسرکان نیز در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه در تامین روشنایی برای نقاط حادثه خیز با شرکت برق در زمینه هزینه مصرف اختلافاتی وجود دارد، اظهارداشت: درهیج جا برای روشنایی محورهای برفگیر و مه گیر هزینه ای پرداخت نمی شود که در استان همدان این مبلغ پرداخت شود و در این زمینه باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

۲۹ نقطه حادثه خیز جدید در استان همدان شناسایی شده که رفع آنها نیاز به تامین ۶۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار دارد

وی با تاکید براینکه برنامه ریزی برای اقدامات آینده در دستور کار قرارداد ابراز داشت: ۲۹ نقطه حادثه خیز جدید در استان همدان شناسایی شده که رفع آنها نیاز به تامین ۶۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار دارد.

جانشین رئیس پلیس راه استان همدان نیز در این جلسه گفت: در نیمه دوم سال گذشته تصادفات جاده ای منجر به فوت این استان ۹ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ علی فکری با بیان اینکه در شش ماهه دوم سال ۹۳ تعداد مجروحین ناشی از حوادث رانندگی ۶۷ درصد افزایش داشته است، افزود: کل تصادفات خسارتی، جرحی و فوتی در جاده‌های استان ۱۱ درصد افزایش یافته است.

وی بیشترین عامل وقوع تصادفات در شش ماه دوم سال ۹۳ را عدم توجه به جلو با ۴۴۰ فقره، عدم توانایی درکنترل وسیله نقلیه با ۲۸۳ فقره، انحراف به چپ با ۱۰۰ فقره و عدم رعایت حق تقدم با ۱۱۷ فقره عنوان کرد.

جانشین رئیس پلیس راه استان همدان در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین تعداد متوفیان و نوع وسیله نقلیه در شش ماهه دوم پارسال ۱۰۹ مورد سواری، ۱۱ مورد کامیون، ۲۲ مورد وانت، ۱۷ مورد موتورسیکلت و هشت مورد اتوبوس و مینی بوس بوده است ابرازداشت: بیشترین ساعات وقوع تصادفات از هشت صبح تا هشت شب بوده است.

سرهنگ فکری تاکید کرد: هشت درصد از تصادفات برون‌شهری مربوط به عابران پیاده است.

وی با بیان اینکه ۴۹ درصد تصادفات منجر به جرح و فوت مربوط به واژگونی خودرو است، گفت: در شش ماهه دوم پارسال ۳۲۱ مورد واژگونی خودرو گزارش شد.

سرهنگ فکری در ادامه با اشاره به اینکه براساس آمار پرشکی قانونی استان همدان ۵۶ درصد از تصادفات در راه های اصلی، ۳۳ درصد در راه های فرعی و ۱۱ درصد نیز در راه های روستایی رخ داده است، افزود: همچنین براساس این آمار ۵۹ درصد از تصادفات بومی و ۴۱ درصد نیز غیر بومی بوده اند.

وی در پایان با تاکید براینکه محورهای چهارخطه غیرمجزا ۱۱ درصد از راه های استان همدان را به خود اختصاص داده است، یادآورشد: این درحالیست که ۶۰ درصد تصادفات نیز در این محورها اتفاق می‌افتد بنابراین جداسازی این محورها باید دردستورکار سازمان های مربوطه قرار بگیرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار