مظفر مختاری؛عضو شورای اسلامی شهر شیراز با تعامل و همکاری میان شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری شاهد یکسان‌سازی شمال، جنوب، شرق و غرب شیراز در راستای توسعه فعالیت‌های عمرانی بوده‌ایم.
کد خبر: ۴۰۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۷ 06 April 2017
شهردار شیراز در آیین بهره‌برداری از 11 پروژه شهری گفت: شهرداری منطقه هفت در بحث سرانه پارک و فضای سبز از سایر مناطق پیشی گرفته است.
 
تابناک فارس به نقل از فارس: علیرضا پاک‌فطرت ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از 11 طرح زیست‌محیطی شیراز اظهار داشت: برای نخستین بار در سال جاری 11 پروژه زیست‌محیطی با اعتبار 240 میلیارد ریال با حضور اعضای شورای اسلامی شهر شیراز به بهره‌برداری رسید.

وی افزود:  از این تعداد پروژه‌های زیست‌محیطی، 9 پروژه در محل دفن پسماند شامل پروسه‌های مهندسی دفن، خاک‌برداری و محوطه‌سازی سایت بیوکمپوست است.

این مدیر شهری خاطرنشان کرد: تولید کود بیوکمپوست، خرید یک دستگاه کمپکتور و ساخت سوله خط سوم پردازش، تهیه ماشین‌آلات ویژه پردازش و ساخت خط دوم پردازش پسماندها از دیگر پروژه‌های مهندسی و بهداشتی سایت دفع پسماند است.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه  در راستای  توسعه فضای  سبز و احداث پارک‌های مناسب برای گذران اوقات فراغت اقدامات متعددی از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز دنبال شده است، افزود: احداث باغ خانواده خلیج‌فارس در زمینی به مساحت 1.4 هکتار با هزینه‌ای افزون بر 55 میلیارد ریال و نیز پارک حاشیه‌ای شهرداری به مساحت 40 هزار مترمربع به طول یک کیلومتر از دیگر پروژه‌هایی است که امروز به بهره‌برداری رسید.

پاک‌فطرت تصریح کرد: سرانه پارک و فضای سبز شهرداری منطقه 7  به دلیل  فعال بودن و حفظ و حراست از فضاهای گردشگری و تعامل با مردم نسبت به دیگر مناطق شهرداری پیشی گرفته است.

وی بیان داشت: ایجاد انگیزه شهروندان برای تفریح سالم و امکان استفاده  مستقیم از فضای طبیعی و غنی‌سازی اوقات فراغت از دیگر اهداف توسعه فضای سبز و گسترش پارک در شیراز است.

شهردار شیراز اضافه کرد: به‌منظور تحقق شعار شیراز شهر پاک و استمرار وضعیتی که شیراز پاک‌ترین کلان‌شهر کشور است اقدام به توسعه باغ‌های خانواده کردیم چنانکه با بهره‌برداری از هفتمین باغ خانواده و استقبال شهروندان از این فضاهای پاک و باصفا به‌زودی تعداد باغ‌های خانواده به 10 تا 11 باغ می‌رسد.

پاک‌فطرت بیان کرد: سرانه فضای سبز شیراز 23 متراست و با تلاش‌های انجام‌شده این میزان  تا پایان سال جاری افزایش چشمگیری خواهد داشت.

شمال، جنوب، شرق و غرب شیراز یکسان‌سازی شده است

عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این آیین با اشاره به اینکه با تعامل و همکاری میان شورای اسلامی شهر شیراز و شهرداری شاهد یکسان‌سازی شمال، جنوب، شرق و غرب شیراز در راستای توسعه فعالیت‌های عمرانی بوده‌ایم، افزود:  بهره‌برداری از 11 پروژه زیست‌محیطی، پل شهدای پودونک، بلوار رسول اعظم (ص)، پارک نماز و توسعه طرح گردشگری در منطقه 7 نشان از توجه شورا و شهرداری به جنوب  شهر و مناطق کم برخوردار نشان دارد.

مظفر مختاری خاطرنشان کرد: افزایش سرانه فضای سبز و توسعه پارک  در منطقه 7 نشانگر توجه مردم به حفاظت از محیط‌زیست  و اهمیت شهروندان به استفاده از هوای پاک است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار