امام جمعه تبریز:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه هدف دشمن از فشار اقتصادی بر مردم ایران با هدف دلسرد و دل‌زده کردن آنان از نظام اسلامی است، اظهار داشت: اگر مدیریت انقلابی و کارآمد داشته باشد بن بست اقتصادی هرگز نخواهیم داشت.
کد خبر: ۴۰۳۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ 07 April 2017
 آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با بیان اینکه مردم از بیکاری، رکود بی‌سابقه و تورم و مشکلات اقتصادی رنج می‌برند، اظهار داشت: امیدواریم مسوولان نامگذاری‌ها سال از سوی مقام معظم رهبری را جدی بگیرند و به شعار اکتفا نکنند. 

وی با بیان این‌که دغدغه رهبر معظم انقلاب پیشرفت کشور است، گفت: با توجه به نام‌گذاری سال‌های اخیر از سوی رهبر معظم انقلاب به این مهم می‌توان آگاه شد و توجه و تأکید ایشان بر رونق تولید داخلی نشان از آینده نگری، دور اندیشی مقام معظم رهبری است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی کلیدی‌ترین موضع پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی در بیانات رهبری معظم انقلاب را رونق تولید داخلی عنوان و تصریح کرد: در شرایطی که رکود اقتصادی و معضل بیکاری در کشور غوغا می‌کند قطعا تنها راه‌حل خروج از این وضعیت توجه به تولید ملی است که با تحقق آن زمینه اشتغال نیزدر کشور فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری مکرراً به آن تاکید می‌کنند، باید مورد توجه جدی قرار بگیرد و با صرف حرف زدن این مهم عملی نمی‌شود.

آیت الله شبستری توجه به دورن و اتکاء به نیرو های درونی کشور را تنها را برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور دانست و اذعان داشت: از مهم ترین لوازمات اقتصاد مقاومتی تقویت تولید ملی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه هدف دشمن از فشار اقتصادی بر مردم ایران با هدف دلسرد و دل‌زده کردن آنان از نظام اسلامی است، اظهار داشت: اگر مدیریت انقلابی و کارآمد داشته باشد بن بست اقتصادی هرگز نخواهیم داشت.

کاندیداها از تخریب  و تهمت و زدن پرهیز کنند 

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را بسیار مهم خواند و تأکید کرد: در نظام اسلامی انتخابات یکی از دو رکن مردم سالاری دینی و باعث فخر ملت ایران در جهان است.

وی گفت: مردم ایران به ویژه آذربایجان باید سعی کنند در 29 اردیبهشت که یکی از آزمون‌های سیاسی انقلاب بوده حضور گسترده و با شکوه و آگاهانه داشته باشند چون حضور گسترده و با نظر در انتخابات  نمایش قدرت در برابر دشمنان است.

آیت الله شبستری خاطرنشان کرد: در تبلیغات انتخاباتی باید کاندیداها و هواداران آنها باید شان و موقعیت جمهوری اسلامی را حفظ کنند و باید صداقت، اخلاق مداری و قانون‌مداری باید حرف اول را در جامعه اسلامی بزند.

خطیب جمعه تبریز از کاندیداها خواست از تخریب زدن و تهمت پرهیز کنند و انصاف را در انتخابات کاملا رعایت کنند.

 

ملت ایران هرگز جنایات و خیانت های آمریکا را فراموش نمی کنند

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 20 فروردین سالروز قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا گفت: بزرگ‌ترین خدمت آمریکا به کشور ما، قطع رابطه سیاسی این دولت ظالم با ما بوده است.

وی با اشاره به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران گفت:  مردم شریف ایران از مسوولان دولتی و نمایندگان مجلس انتظار دارند از کنار این گونه مسایل به سادگی عبور نکنند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: ملت ایران خیانت و جنایت های آشکار و پنهان آمریکا علیه ایران قبل و بعد از انقلاب، بلوکه کردن پول های ایران، عهد شکنی آمریکا را هرگز فراموش نمی کنند و قطع رابطه با آمریکا را مطلوب می دانند.

 رجب، ماه عبادت، تزکیه نفس و خودسازی است

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرار گرفتن در ماه رجب اظهار داشت: در این ماه فرصت عبادت و خودسازی بیشتری فراهم است و مناسبت‌های خاصی در آن وجود دارد و مقدمه‌ای برای ورود به ماه شعبان و رمضان است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ماه رجب، ماه عبادت، تزکیه نفس و خودسازی است اظهار داشت: شایسته است که نسبت به دعاهای وارده در خصوص ماه رجب، توجه خاصی داشته باشیم.

امام جمعه تبریز با تبریک فرا رسیدن سالگرد ولادت امام علی(ع) گفت: حضرت امیر المومنین علی (ع)، بعد از پیامبر گرامی اسلام(ص) از جامعیت و کمال انسانی در جهان بشریت برخوردار است.

وی  با اشاره به آغاز ایام البیض و مراسم اعتکاف افزود: اعتکاف فرصت مناسبی برای خودسازی و مبارزه با نفس است و باید در این جریان، طلب مغفرت الهی در اولویت باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار