مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان از انجام شش میلیون تردد در محورهای ارتباطی این استان طی ایام عید نوروز سال جاری خبر داد و گفت: شاهد رشد ۲۰ درصدی در این زمینه هستیم.
کد خبر: ۴۰۴۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵ 09 April 2017
خداداد مقبلی اظهار داشت: شرایط آب و هوایی مناسب و ظرفیت های فراوان گردشگری باعث شد امسال شاهد مسافرت های زیادی به استان کرمان باشیم.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان حلقه واسط استان های ساحلی به شمار می رود، گفت: افرادی که قصد سفر به این استان ها را داشتند از محورهای ارتباطی استان کرمان گذر کردند.

مقبلی از ثبت بیش از شش میلیون تردد در محوره های ارتباطی استان در بازه زمانی ۲۵ اسفندماه ۹۵ تا ۱۴ فروردین ۹۶ توسط ترددشمارها خبر داد و افزود: امسال شاهد افزایش ۲۰ درصدی تردد در محوره های استان هستیم.

کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده ای کرمان در نوروز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان از کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده ای در مدت زمان گفته شده اشاره کرد و ادامه داد: در عید سال ۹۵، ۴۰ نفر تلفات جاده ای در استان داشتیم و این در حالیست که این آمار در نوروز امسال به ۳۰ نفر کاهش یافت.

وی از انجام اقداماتی به منظور ارتقاء سطح فرهنگ ترافیکی در استان کرمان طی سال گذشته سخن به میان آورد و تصریح کرد: همچنین بحث های ایمنی و روکش آسفالت در جاده ها مورد توجه قرار گرفت.

مقبلی گفت: خط کشی ۱۵ هزار کیلومتر محورهای استان کرمان در سال ۹۵ محورهای انجام شد که سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر آن مربوط به راه های روستایی بوده و در حوزه ایمنی بسیار تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: از حدود ۲۲ هزار تابلو علائم نصب شده در استان کرمان طی سال گذشته شش هزار و ۵۰۰ عدد در راه های روستایی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: در سال گذشته اقدامات ایمنی در جاده های روستایی مدنظر قرار گرفته شد.

مقبلی مجموع اعتبارات از منابع ملی در سال گذشته را ۹۶ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این منابع حدود ۲۵ میلیارد تومان ابلاغ تخصیص داشتیم که دریافتی ۱۳ میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: در مجموع حدود ۲۶ درصد از ۱۰۰ درصد اعتبارات ابلاغی دریافت تخصیص داشته ایم اما علیرغم محدودیت های اعتباری این اقدامات در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان انجام شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار