دبیرعلمی اولین کنگره علوم اعصاب خبرداد:
دبیرعلمی کنگره علوم اعصاب گفت: سکته های مغزی قابل پیشگیری هستند اما قابل درمان نیستند و ام اس بیماری دیگر التهاب عصبی است درمان گرانقیمتی دارد و در شمار بیماریهای خاص قراردارد.
کد خبر: ۴۰۵۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷ 11 April 2017





ام اس و سکته های مغزی شایع ترین بیماریهای التهابات عصبی هستند
به گزارش تابناک رضوی،دکتر محسن فروغی پور ، صبح امروز در نشست خبری اولین همایش بین المللی التهاب عصبی و اولین فستیوال دانشجویی علوم اعصاب خاطر نشان کرد: در خراسان رضوی از 70 هزار نفر 4 هزار و 300 نفر دچار سکته های مغزی می شوند.
وی با بیان اینکه رعایت نکردن رژیم های غذایی و مصرف نکردن به موقع داروها و آلودگی محیط زیست از جمله عوامل ابتلا به سکته های مغزی درکشور است، افزود: بعد از ایام تعطیلات نوروز، بخاطر همین عوامل به شمار افرادی که دچار سکته مغزی می شوند، افزایش می یابد.
فروغی پور گفت: درشهرهای اصفهان، اراک، تهران بالاترین آمار سکته های مغزی  را در کشور دارند که بعد از ایام تعطیلات نوروز هرسال 30 درصد به تعداد مبتلایان به سکته مغزی افزوده می شود.
دبیرعلمی کنگره علوم اعصاب تاکیید کرد: افسردگی شایع ترین بیماری التهاب عصبی است که براساس آمار وزارتخانه 70 هزارنفر دچاراین التهابات عصبی  افسردگی  و ام اس هستند.
وی با بیان اینکه هنوز دلیل علمی بیماری ام اس مشخص نیست، افزود: دپارتمان علوم اعصاب  دانشگاه علوم پزشکی مشهد که 6 ماه است کار خود را شروع کرده است، با روش کشت سلولی سیستم های عصبی برای درمان بیماریهایی چون  سرطانها در کشور پیشتاز است.
فروغی پور خاطر نشان کرد: یکی دیگر از اهداف برگزاری این همایش بررسی عملکرد سلول های بنیادی در ریشه کنی بیماریهای عصبی است که هم اکنون پژوهش هایی در برخی مراکز معتبر علمی جهان در این زمینه صورت گرفته و امیدواریم دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تلاش استادان و دانشجویان علاقه مند در این عرصه وارد شود.
پروفسورعلی گرجی ، رئیس  کنگره علوم اعصاب اظهار کرد: هدف از این رویداد علمی ارتقاء سطح علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و گروه علوم اعصاب آن است.
وی افزود:علوم اعصاب و به ویژه مبحث التهاب دستگاه عصبی به یکی از علوم پیشرو پزشکی تبدیل شده و به تازگی برخی از بیماری های دستگاه عصبی همچون ام اس، پارکینسون و برخی سرطان ها در رده بیماریهای التهاب دستگاه عصبی تقسیم بندی می شوند.
وی اظهار امیدواری کرد که با برنامه ریزی های صورت گرفته دپارتمان(‌گروه ) علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ده سال آینده به قطب علوم اعصاب در جهان تبدیل شود .
این پژوهشگر برجسته بین المللی درحوزه علوم اعصاب گفت: به همین منظور، همزمان با کنگره اصلی ، نخستین جشنواره دانشجویی علوم اعصاب نیز برگزار می شود که هدف آن تشویق جوانان و دانشجویان برای فعالیت دراین عرصه است و به
 2 نفر از برگزیدگان این جشنواره دانشجویی، بورس سه ماه پژوهشی کشور آلمان اعطا می شود.
دکترسجاد سحاب ، دبیراجرایی کنگره علوم اعصاب  گفت: دانشگاه مونستر آلمان که در زمینه علوم اعصاب جزو مراکز پیشرو جهان در زمینه علوم اعصاب است در برگزاری این کنگره همکاری دارد و 16 میهمان خارجی نیز از این کشور در همایش حضور خواهند داشت.
وی افزود: در این کنگره  دو روزه 159 مقاله به صورت پوستر ارائه می شود و 40 سخنرانی و سه کارگاه آموزشی نیز برپا خواهد شد.
سحاب گفت:نخستین همایش بین المللی التهاب سیستم عصبی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با همکاری دانشگاه موستر آلمان روز سه شنبه 22 فروردین ماه جاری برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: یک جشنواره غذا نیز در حاشیه این رویداد علمی تدارک دیده شده است که عواید آن برای کمک به بیماران نیازمند از جمله بیماران ام اس اختصاص می یابد.
 دبیر اجرایی کنگره گفت: این کنگره  در روز سه شنبه(‌22 فروردین )‌ در تالار شهید چمران بیمارستان قائم مشهد برگزار
 می شود و حضور عموم مردم در روز نخست این رویداد علمی بلامانع است.
گفتنی است، پروفسور علی گرجی پزشک فوق تخصص مغز و اعصاب و رئیس این کنگره در پی سال ها پژوهش و طبابت در معتبرترین مراکز جهانی تاکنون دو مرکز علوم اعصاب را تهران و مشهد تاسیس کرده و همچنین کرسی پژوهشی توسعه علوم اعصاب ایران از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به این پژوهشگر برجسته اعطا شده است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار