تابناک: در آمارهای منتشر شده از شهرستان‌های مختلف در اصفهان موتور سواران بیشترین حوادث تصادفی را به خود اختصاص داده بودند.
کد خبر: ۴۰۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹ 10 April 2017
به گزارش تابناک اصفهان، در حالی مسئولان هر ساله از آمار بالای تصادفات ابراز نگرانی می‌کنند که در چندسال اخیر بیشتر اقدامات فرهنگی و آگاهی رسانی برای مردم انجام دادند و ازاینکه اقدام عاجلی در حوزه تقویت حمل و نقل عمومی در جهت تشویق مردم به این وسایل نقلیه انجام دهند، صورت نگرفته است.
 
اقدامی در راستای جایگزینی موتورهای برقی به جای موتورهای فعلی و ایجاد  بستری مناسب برای خرید موتورهای برقی با هزینه کم زیرا که بیشترین قشر موتورسوار از اقشار ضعیف جامعه هستند و به دلیل نداشتن پول مکفی اقدام به خرید موتور کردند.
 
هر چند هزینه های بالای اتوبوسرانی‌ها، نبود اتوبوس‌های مکفی در تمام نقاط شهری و نبود لاین مخصوص اتوبوس در تمام نقاط که با پرداخت هزینه کم و یا حتی رایگان با سرعت بتوانند مردم به مقصد خود برسند، سبب شده است که بیشتر مردم از وسایل نقلیه شخصی برای عبور و مرور خود استفاده کنند و سبب افزایش آمار تصادفات شود.
 
به غیر از عدم بستر سازی مناسب و ایجاد لاین‌های مخصوص موتورسواری در خیابان ها  و همچنین جایگزینی موتورهای برقی جای موتورهای فعلی ، نبود فرهنگ مناسب رانندگی در آخر باعث شده که شاهد بروز تصادفات بسیاری در سطح شهرها باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار