رئیس اتاق اصفهان در دیدار با هیئت تجاری اسلواکی:
تابناک: رئیس اتاق بازگانی استان اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان کریدور اصلی حمل و نقل مرکز ایران است، گفت: اصفهان می تواند مرکز تجارت اسلواکی با ایران باشد.
کد خبر: ۴۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸ 29 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، سید عبدالوهاب سهل آبادی در نشست بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری در اصفهان و براتیسلاوا در سالن اجتماعات اتاق اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان با 8 هزار واحد صنعتی ، 100 هزار واحد صنفی و فعالیت 70 شهرک صنعتی می تواند زمینه ای برای توسعه تعاملات صنعتی و تجاری بین ایران و اسلواکی ایجاد کند.

وی اصفهان را یکی از قدیمی ترین شهرهای صنعتی ایران برشمرد و گفت: همکاری های صنعتی بین دو شهر اصفهان و براتیسلوا می تواند در قالب سرمایه گذاری های مشترک تعریف شود.
رئیس اتاق بازگانی استان اصفهان، اصفهان را استان نخست در تولید محصولات فولادی، مصالح ساختمانی، نساجی و محصولات کشاورزی برشمرد و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های گردشگری اصفهان می توان علاوه بر تبادل گردشگر، تعاملات نزدیکی بین دو شهر اصفهان و براتیسلاوا ایجاد شود.

اسلواکی می تواند دروازه ورود اصفهان به اتحادیه اروپا باشد

سفیر اسلواکی در ایران نیز در این نشست گفت: اسلواکی با 5 میلیون جمعیت عضو اتحادیه اروپا، حوزه یورو و منطقه شنگن است و می تواند دروازه ورود اصفهان به اتحادیه اروپا باشد.

یان بوری با اشاره به اینکه در سال 1993 دو کشور چکسلواکی به صورت مسالمت آمیز از یکدیگر جدا شدند، تصریح کرد: اسلواکی با داشتن سریع ترین نرخ رشد اقتصادی در بین کشورهای اتحادیه اروپا توانسته جایگاه ویژه ای دارد.

وی اظهار داشت: اغلب بانک های بین المللی شعبه ای در براتیسلاوا دارند و بانک ویژه ای این کشور به نام خود ندارد.

سفیر اسلواکی در ایران تولیدات قطعات خودرو،مواد شیمیایی و صنایع دارویی از تولیدات برجسته این کشور برشمرد و گفت: در بخش کشاورزی این کشور در توسعه شبکه آبیاری قطره ای و مدیریت آب می تواند همکاری نزدیکی با استان اصفهان داشته باشد.

تحریم‌ها مشکل جدی برای اقتصاد ایران ایجاد نکرده است

رئیس اتاق بازرگانی براتیسلاوا نیز در این نشست بیان کرد: با نگاهی با اقتصاد ایران این نکته به ذهن متبادر می شود که تحریم های بین المللی اقتصادی نتوانسته مشکل جدی برای ایران ایجاد کند.

ایگور جونس افزود: با وجود تحریم های اقتصادی اسلواکی روابط تجاری خود را با ایران همچنان حفظ کرد و در دوره پسا تحریم آماده توسعه این روابط است.

وی با اشاره به اینکه کشور اسلواکی از نظر تاریخی و استقلال از چکسلواکی جوان به نظر می رسد ولی از نظر اقتصادی دارای تجارب ارزنده ای است، افزود: اتاق بازرگانی براتیسلاوا در سال 1850 تاسیس شده است.

رئیس اتاق براتیسلاوا برگزاری نشست های تجاری و سرمایه گذاری بین فعالان اقتصادی دو کشور 
را گامی موثر در توسعه روابط تجاری ایران و اسلواکی دانست.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار