دبیر ستاد انتخابات استان سمنان
دبیر ستاد انتخابات استان سمنان، گفت: برای آمادگی بیشتر برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی، مانور ویژه ای با حضور مسئولان ستاد انتخابات استان در شاهرود، سمنان و دامغان برگزار می شود.
کد خبر: ۴۰۸۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲ 16 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، سعید متقی صبح یکشنبه با حضور در جمع خبرنگاران در محل استانداری سمنان، بیان داشت: در مجموع ۱۵۰ شهر کشور میزبان صندوق های الکترونیکی هستند که در این بین سمنان، دامغان و شاهرود سهم استان سمنان هستند که با تصمیمات ماخوذه در ستاد انتخابات کشور، مانور برگزاری انتخابات الکترونیکی هفته آینده در این سه شهر برگزار می شود.

صندوق رای الکترونیک

وی افزود: پدیده انتخابات الکترونیکی نیز مانند هر پدیده نوین برای نهادینه شدن نیازمند فرهنگ سازی، آموزش و تمرین و تکرار است لیکن این اصل مهم، هدف برگزاری آزمونی شد که به نام مانور انتخابات الکترونیک در ستادهای انتخابات شهرستان های شاهرود، دامغان و سمنان طی هفته آتی برگزار خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنانگفت: این مانور می تواند سطح آمادگی ستادهای انتخاباتیرا در مقوله انتخابات الکترونیک بسنجد و همچنین نقاط ضعف و قدرت ما در شهرستان های شاهرود، سمنان و دامغان را مشخص سازد که قطعا برای برگزاری انتخابات بزرگ ۲۹اردیبهشت راهگشا خواهد بود.

متقی با بیان اینکه انتخابات پیش رو در ۲۰ نقطه شهری استان سمنان برگزار می شود که تنها در سه نقطه آن صندوق اکترونیکی وجود خواهد داشت، بیان کرد: این نگاه ویژه وزارت کشور به انتخابات الکترونیکی می تواند در آینده فرآیندهای انتخاباتی را بسیار تسهیل کند و همچنین موجب کاهش ضریب خطا و افزایش امنیت تعرفه های رای شود.

وی با بیان اینکه مردم استان سمنان در روز ۲۹ اردیبهشت یک هزار و ۱۹عضو شورای اسلامی و ۶۴۲نفر را به عنوان اعضای علی البدل در ۲۰ شهر، ۱۵بخش و ۳۰۸روستا انتخاب می کنند، افزود: تمام فرآیندهای انتخابات طبق دستور العمل وزارت کشور در استان سمنان در حال اجرا است و نگرانی درباره برگزاری این رویداد ویژه وجود ندارد.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنانگفت: ۷۸۷ شعبه اخذ رای شامل ۶۴۷ شعبه ثابت و ۱۴۰ شعبه سیار برای انتخابات پیش رو پیش بینی شده است.

متقی همچنین از ثبت نام دو هزار و ۷۰۰نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان سمنان خبر داد و ابراز داشت: میزان رد صلاحیت افراد در این دوره انتخابات نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار