مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: 163 هزار هکتار منطقه حفاظت شده در استان کرمانشاه داریم که این عدد معادل 6.7 درصد از مساحت استان را شامل می‌شود.
کد خبر: ۴۰۹۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳ 17 April 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،غلامحسین کاظمی با اشاره به چالش‌های پیش‌رو در محیط زیست استان، اظهار داشت: فعالیت تخصصی انجمن‌های محیط زیست و منابع طبیعی در هموار کردن چالش‌های محیط زیست در استان موثر و مفید است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه ادامه داد: استان کرمانشاه امکانات و برد بسیار زیادی را برای بهره‌گیری از مشارکت‌های هدفمند و ساختارمند جامعه محلی دارد، برای اینکه امر حفاظت از محیط زیست امری عمومی است و نیازمند نقش‌آفرینی تمامی دست‌اندرکاران در این زمینه است.

وی درخصوص حفاظت از جنگل‌های بلوط استان،‌ گفت: سازمان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی در نگهداری از جنگل‌های بلوط استان متولی امر هستند و بهترین راهکار برای مقابله با خشکیدگی و دیگر آفات این درختان باید ارایه شود.

کاظمی یادآور شد: 163 هزار هکتار منطقه حفاظت شده در استان کرمانشاه داریم که این عدد معادل 6.7 درصد از مساحت استان را شامل می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه برنامه افزایش وسعت مناطق حفاظت شده استان کرمانشاه به یازده درصد و بالاتر از استاندارد جهانی(10 درصد) در دست اقدام است، اضافه کرد: سال گذشته نسبت به یک‌سوم سطح جنگل‌های استان کاهش سطح حریق داشته‌ایم.

ا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار