رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک:
رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک با بیان اینکه سهم استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان تا سال 2030 باید به دو برابر افزایش یابد و در ایران نیز باید به این سمت حرکت کنیم، گفت: استقرار شبکه هوشمند برق ضروری است.
کد خبر: ۴۱۰۴۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 19 April 2017

به گزارش تابناک سمنان، حسن غفوری‌فرد صبح امروز در آیین افتتاحیه بیست و دومین کنفرانس شبکه‌های نیروی برق که با حضور مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق کشور، اساتید دانشگاهی و مراکز علمی و پژوهشی و پیشکسوتان ارشد صنعت برق ایران در سالن امیرکبیر دانشگاه سمنان برگزار شد، انرژی خورشیدی، باد، جزر و مد و ... را از انرژی‌های تجدیدپذیر برشمرد.

وی افزود: این نوع انرژی بدون آلایندگی به‌راحتی در دسترس است و کشور نیز باید به سمت توسعه استفاده از این نوع انرژی حرکت کند.

رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک گفت: سهم استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان تا سال 2030 باید به دو برابر افزایش یابد و در ایران نیز باید به این سمت حرکت کنیم.

غفوری‌فرد ادامه داد: کشور آمریکا قرار است تا سال 2050 و کشورهای اروپایی تا سال 2030 نیمی از انرژی خود را از منابع تجدیدپذیر تأمین کنند.

وی با اشاره به محدودیت استفاده از انرژی فسیلی و آلایندگی این انرژی گفت: طبق برنامه سازمان ملل همه مردم جهان باید در یک برنامه بلندمدت از انرژی پایدار برخوردار شوند و رسیدن به این هدف در سایه توسعه شبکه‌های هوشمند امکان‌پذیر است.

رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک به ویژگی‌های شبکه‌های هوشمند اشاره کرد و گفت: در ایران نیز مطالعات و فعالیت‌هایی برای توسعه این شبکه‌ها در حال انجام و دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این عرصه وارد عمل شده است.

غفوری‌فرد اضافه کرد: در کشورهای دیگر نیز تلاش بر این است، ظرف مدت 10 تا 15 سال آینده این شبکه‌ها توسعه یابند و این شبکه‌ها به دلیل برخورداری از ارتباطات، داشتن زمینه توسعه، توزیع و مصرف شبکه‌های هوشمند مهم و موردنیاز است.

وی با تشکر از شرکت توزیع برق استان سمنان در برگزاری این کنفرانس گفت: وضع نیروی انسانی متخصص در صنعت برق ایران امکان دسترسی به این شبکه‌ها و موفقیت‌ها در صنعت برق را فراهم کرده است.

رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک خاطرنشان کرد: استقرار شبکه هوشمند برای گذر سریع از شبکه‌های فعلی و دستیابی به شبکه‌هایی با برق پایدار، مطمئن، پاک و با صرفه یک ضرورت است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار