رییس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خبرداد:
رییس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: پروانه صلاحیت حرفه ای نخستین گروه پرستاران کشور در سمنان اهدا شد.
کد خبر: ۴۱۰۴۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ 19 April 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از مرآت، محمود یحیایی رییس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در همایش حرفه ای صلاحیت حرفه ای پرستاران گفت: با صدور پروانه صلاحیت حرفه ای، توانمندی های علمی- تخصصی و اجرایی پرستاران ارزیابی و احراز می شود.

یحیایی گفت: در اولین مرحله صدور پروانه صلاحیت حرفه ای به 95 نفر از پرستاران بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان که شرایط لازم به لحاظ دانش روز و اخلاق حرفه ای را داشتند، پروانه صلاحیت حرفه ای اهدا شد.

احمد نجاتیان مدیر کل دفتر ارتقاء سلامت وزارت بهداشت نیز در این همایش، صلاحیت حرفه ای را از برنامه های جدید وزارت بهداشت برای ساماندهی خدمات پرستاری و نیز کاهش تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها عنوان کرد.

نجاتیان گفت: طرح صدور پروانه صلاحیت حرفه ای اخیرا در کشور با هدف حفظ حقوق مردم و نیز ساماندهی خدمات پرستاری آغاز شده و قرار است نیمه امسال همه پرستاران فارغ التحصیل قبل از سال 1370 ، پرستاران شرکتی و کسانی که در منزل خدمات پرستاری ارائه میکنند، پروانه صلاحیت حرفه ای دریافت کند.

وی در ادامه اظهار کرد: تاکنون برای 10 هزار نفر از پرستاران رده های مدیریتی در کشور این پروانه صادر شده است .

نجاتیان با بیان اینکه یکی از اهداف این طرح ارائه خدمات با کیفیت پرستاری در منزل است افزود: تعرفه خدمات پرستاری در منزل نیز در شورای عالی بیمه در آستانه تصویب است تا مردم این خدمات را تحت پوشش بیمه دریافت کنند.

مدیر کل دفتر ارتقاء سلامت وزارت بهداشت از فعالیت 150 هزار پرستار در کشور خبر داد و گفت: این در حالی است که برای ارائه خدمات مطلوب و استاندارد پرستاری 150با کمبود هزار پرستار در کشور روبرو هستیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار