استاندار خراسان رضوي در پاسخ به سوال خراسان درباره برخورد قاطع با متصرفان ارتفاعات جنوبي در بخش افراد حقيقي و برخورد با افراد حقوقي به گونه اي ديگر، گفت: در برخورد با دستگاه هاي بخش حاکميتي اگر ملاحظه اي هست ملاحظه ملي است و ترسي از يک دستگاه و ارگان نيست.
کد خبر: ۴۱۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳ 30 May 2015
 به گزارش تابناک از خراسان عليرضا رشيديان پنج شنبه گذشته در پاسخ به اين سوال خراسان که چه برنامه اي براي اراضي تحت تصرف نهادها و تعاوني هاي ارتفاعات جنوبي داريد و آخرين اقدام شما چه بوده است؟ گفت: فکر مي کنم اگر به اقدامات انجام شده بپردازيد ظرف پرتري را مي بينيد تا اين بخش که عنوان شد؛ البته پيشتر هم گفته ام کار کارشناسي لازم انجام شده است و درباره برخي از موارد که دوست داريد ما به آن بپردازيم، گزارش کار تهيه و به دستگاه هاي بالاسري ارسال شده است اما ملاحظاتي را هم آن ها دارند که ما مجبوريم به نوعي به آن ملاحظات توجه و سعي کنيم موضوع را با تعامل با مسئولان بالاتر بررسي کنيم.
 وي يادآور شد: از بسياري از ساخت وسازها جلوگيري شده و بحث اختصاص 9 هزار هکتار در ارتفاعات جنوبي مشهد که براي فضاي سبز در نظر گرفته شده است، شامل منطقه اي وسيع از پارک وکيل آباد تا هفت حوض دنبال مي شود، ما  به دنبال اين هستيم که اين منطقه را به عنوان ريه تنفسي شهر مشهد حفظ کنيم و فضاي سبز را گسترش دهيم. رشيديان افزود: به دنبال اين هستيم که در فضاي سبزارتفاعات جنوبي مشهد درختان مثمرمتناسب با شرايط آن منطقه بکاريم تا بهره اقتصادي و زمينه اشتغال زايي نيز براي مردم داشته باشد.  استاندار خراسان رضوي گفت: براي نقاطي که طبق اشاره شما بعضا مانده و برخي تصرفات که نهاد ها و دستگاه ها دارند، به دنبال اين هستيم که با تعامل و هماهنگي که با ستاد هاي آن ها صورت مي گيرد ، آن چه را به نفع کشورو مردم است اجرايي کنيم.
رشيديان در پاسخ به اين سوال که رهبرمعظم انقلاب حتي حوزه علميه را هم مثال زده اند، اما در ارتفاعات جنوبي مشهد برخي نهاد ها متصرف هستند، اگر چه با افراد حقيقي متصرف برخورد قاطع انجام شده است ولي به نظر مي رسد با دستگاه هاي حاکميتي که تصرف دارند به گونه اي ديگر برخورد مي شود، گفت: من سوال مي کنم مثلا يک دستگاه نظامي منفعت شخصي دارد يا ملي؟ يک دستگاه نظامي يکي از ابتدايي ترين مطالب آن امنيت اش است، الان چرا با بازرسي مراکز نظامي مخالفيم ، چرا؟ چون امنيت آن ها حفظ شود، چون قرار است اين دستگاه نظامي در ساعتي که حادثه رخ مي دهد، از اين ملت و کشور دفاع کند، پس امنيت دستگاه نظامي براي ما مهم است و اجازه نمي دهيم کسي از آن بازرسي کند، حال اگرنقاط حساسي وجود داشته باشد ، روي اين مناطق بايد با يک توافق و راهکارهايي که براي حفظ امنيت آن مرکز نظامي وجود دارد، به يک جمع بندي برسيم و نمي شود يک بعدي و با کار تبليغاتي برخورد کرد.
علي نژاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار