رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره نیات واقفین ملایر در بخش‌های مختلف یکی از مهمترین نیات واقفین را در این شهرستان توجه به بخش آموزش علم و دانش‌ خواند.
کد خبر: ۴۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵ 10 February 2015
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره نیات واقفین ملایر در بخش‌های مختلف یکی از مهمترین نیات واقفین را در این شهرستان توجه به بخش آموزش علم و دانش‌ خواند.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام مرتضی عزیزی در مراسم تجلیل از برگزیدگان دبیرستان پسرانه «سیفیه» ملایر در کنکور سراسری سال 93 در دانشگاه‌‌ها و مراکز آموزش عالی کشور با بیان اینکه شهرستان ملایر از نظر موقوفات و وجود واقفان جایگاه برتر استان را دارد بیان کرد: در این زمینه موقوفات مرحوم سیف‌الدوله بزرگترین موقوفات شهرستان ملایر را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: نیات این واقف بزرگ در بخش‌های مختلف درمانی، آموزشی، فرهنگی، اطعام‌دهی و روضه‌خوانی است که ثمرات آن تاکنون باعث پیشرفت و توسعه شهرستان ملایر شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به اینکه از ظرفیت‌های وقف باید برای کمک به بخش‌های مختلف به ویژه اقشار محروم جامعه استفاده شود تصریح کرد: در راستای فرهنگ‌سازی سنت حسنه وقف همه باید تلاش کنیم.

وی با اشاره به قبولی تعداد زیادی از دانش‌آموزان مدرسه نمونه سیفیه ملایر در دانشگاه‌های بزرگ کشور افزود: این موفقیت‌ها از ثمرات ارزشمند وقف در این مدرسه بوده است.

عزیزی با بیان اینکه ثمرات وقف در ملایر روز به روز خود را بیشتر نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: دبیرستان نمونه سیفیه از سال 1304 مرکز آموزشی بوده و از سال 68 به بعد به عنوان دبیرستان نمونه فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر بیش از 350 میلیون تومان در بخش‌های مختلف شامل تعمیر و تجهیز و... در این دبیرستان بر اساس نیت واقف هزینه شده گفت: ما در امر اجرایی دخالتی نداریم و اعتبار را در اختیار آموزش و پرورش قرار داد‌ه‌ایم.

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز ضمن تبریک ایام دهه فجر، انقلاب اسلامی را حاصل سه عنصر تلاش بی‌وقفه مردم در مقابل ظلم و ستم، رهبری حکیمانه امام و تأسی از مقدسات احکام شرع اسلام عنوان کرد.

عبدالرضا فولادوند با بیان اینکه امام خمینی(ره) سال‌های طولانی رنج و دوری از وطن و تبعید را تحمل کردند گفت: در 22 بهمن 57 نبرد ملت ایران در برابر رژیم شاهنشاهی به ثمر نشست و با پیروزی انقلاب دردها و رنج‌ها به فراموشی سپرده شد.

وی به نقش مهم دانش‌آموزان ‌و فرهنگیان در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: از تعداد شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان تعداد 11 دانش‌آموز و فرهنگی در راه مبارزه با حکومت سراسر فاسد پهلوی به شهادت رسیدند.

مدیرکل آموزش و پرورش همدان با اشاره به گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: ملت ایران در طول این سال‌ها متحد و منسجم پشت سر رهبری نظام را یاری کرده‌اند.

وی استفاده از ظرفیت وقف را در پیشرفت دانش‌آموزان ملایر مهم برشمرد و گفت: دانش‌آموزان شهرستان ملایر در زمینه‌های مختلف علمی فرهنگی و... از دانش‌آموزان نخبه در استان هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه جا دارد برای همه این موفقیت‌ها از اداره اوقاف و همچنین آموزش و پرورش قدردانی کنیم.

در  ادامه نماینده مردم ملایر در مجلس نیز با اشاره به اینکه تا قبل از پیروزی انقلاب ملت ایران از کمترین امکانات بهره‌مند بودند عنوان داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی دستاوردهای مهمی نصیب کشور شده که حاصل تلاش نخبگان و عزم و اراده ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمن است.

علی‌نعمت چهاردولی افزود: ملت ایران با تبعیت از رهبری توانسته در برابر تمام دنیا بایستند و از خواسته‌های به حق خود در برابر دشمن پاسداری کنند.

در ادامه مدیر دبیرستان نمونه سیفیه نیز ملایر را شهرستانی نخبه‌پرور برشمرد و افزود: نخبگان این شهرستان تاکنون توانسته‌اند پله‌های ترقی را یکی از پس از دیگری پشت سر بگذارند.

اسماعیل ملکی بیان کرد: دبیرستان نمونه سیفیه ملایر در حال حاضر با 75 نفر پرسنل و بیش از 300 دانش‌آموز در حال فعالیت است که سال گذشته صد درصد دانش‌آموزان این دبیرستان به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی راه پیدا کرده‌اند.

وی افزود: 85 نفر از این دانش‌آموزان در دانشگاه‌های برتر کشور پذیرفته شده‌اند و 12 رتبه برتر در المپیادها در سال گذشته از آن دانش‌آموزان این دبیرستان بوده است.

مدیر دبیرستان نمونه سیفیه ضمن تقدیر از اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: در سال‌های گذشته به همت اداره اوقاف و امور خیریه ملایر امکانات این دبیرستان به بهترین نحو ممکن تعمیر و تجهیز شده است.

در پایان نیز برترین‌های کنکور 93 در این دبیرستان از سوی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر تجلیل شدند.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار