مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: فن‌بازار منطقه‌ای فارس بستر مناسبی را برای ارائه محصولات دانش‌بنیان در این استان ارائه خواهد کرد.
کد خبر: ۴۱۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵ 31 May 2015

تابناک فارس:علی صداقت‌پور پیش‌ازظهر امروز در همایش فن‌بازار منطقه‌ای فارس که با حضور برخی از مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی این استان و نیز مسئولان شرکت‌های صنعتی، مخترعان و پژوهشگران فارس برقرار شد، اظهار داشت: فناوری منطقه‌ای فارس در سال گذشته راه‌اندازی و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در زمینه ایجاد ارتباط بین صنعت و افراد و شرکت‌های دانش‌بنیانی که طرح و برنامه دارند و می‌توانند دانش فنی را به صنایع ارائه دهند ایجاد شد.

وی با بیان اینکه تجاری‌سازی فناوری‌ها از اهداف مهم راه‌اندازی فن‌بازار منطقه‌ای فارس است گفت: در فن‌بازار فارس ایجاد ارتباط بین شرکت‌های صنعتی که نیاز به دانش فنی و طرح‌های جدید دارند با مجموعه‌های دانش‌بنیان که دانش فنی جدیدی ارائه دهند باید در اولویت قرار گیرد.

صداقت‌پور تصریح کرد: دفتر فن‌بازار منطقه‌ای فارس محلی برای مبادله و عرضه و تقاضای فناوری است و واحدهای صنعتی که نیازمند ایده و فناوری نوین هستند می‌توانند به این مرکز مراجعه و نیازهای خود را تأمین کنند.

وی افزود: فن‌بازار نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات فن‌آوری به عرضه‌کنندگان، متقاضیان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران ایفا می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه باید در شهرک‌ها و واحدهای صنعتی توجه به نوآوری از اولویت ویژه‌ای برخوردار باشد گفت: اگر بخواهیم این مهم انجام شود باید به موضوع فن‌بازار و افرادی که دارای ایده و نوآوری هستند توجه کنیم و بستر فعالیت آن‌ها فراهم شود.

در این مراسم کارگزار فن‌بازار منطقه‌ای فارس با بیان اینکه بانک اطلاعاتی فن‌بازار این استان در مرحله تکمیل شدن است ،گفت: این بانک اطلاعاتی در بخش‌های تقاضای فناوری، ارائه فناوری و فرصت‌های فناوری خدمات خود را به متقاضیان عرضه می‌کند.

محسن نهاوندی در ادامه از اختصاص تسهیلات لیزینگی برای متقاضیان دریافت فناوری از شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: این تسهیلات از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعطا می‌شود.

وی تصریح کرد: سود تسهیلات 12 درصد با اقساط 30 ماهه است که 6 ماه نیز تنفس دارد.

کارگزار فن‌بازار منطقه‌ای فارس تصریح کرد: این تسهیلات به متقاضیانی پرداخت می‌شود که محصول و فناوری را از شرکت‌های دانش‌بنیان خریداری کنند.

به گفته نهاوندی سقف این تسهیلات 5 میلیارد ریال است و از محل صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری پرداخت می‌شود.

نهاوندی تصریح کرد: مراحل تکمیل پرونده سه متقاضی برای دریافت این تسهیلات در حال انجام است.

در این مراسم مدیر مرکز فناوری صنایع شیمیایی کسب‌وکار شهرک صنعتی شیراز نیز به بیان ظرفیت‌های این مرکز برای استقرار واحدهای دانش‌بنیان پرداخت و گفت: این مجموعه با دارا بودن امکانات مختلف نظیر سالن همایش، سالن کنفرانس خدمات مختلف کسب‌وکار در بخش‌های فنی و مهندسی فناوری، مدیریت مالی، حقوق، بازاریابیو آموزشی را ارائه می‌دهد.

سعید شیرازی افزود: واحدهای صنعتی متقاضی دریافت خدمات فناوری می‌توانند به این مرکز مراجعه و مشاوره و خدمات مختلف را دریافت کند.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار