مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها خبر داد؛
مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگلها٬ مراتع وآبخیزداری کشور گفت: بودجه بیابان زدایی کشور درسال ۹۶ رشدی ۱۵ برابری نسبت به سال ۹۵ داشته است که این رشد از نگاه ویژه و مثبت دولت یازدهم برای مبارزه با ریزگردها و بیابان زدایی حکایت دارد.
کد خبر: ۴۱۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹ 04 May 2017
تابناک اصفهان- به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان از آران وبیدگل، عباس کارگر در حاشیه بازدید کارشناسان ارشد بیابان زدایی ۳ قاره جهان از طرح های در حال اجرا برای بیابان زدایی آران وبیدگل در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پیش بینی می شود درسال جاری با توجه به نگاه مثبت و منطقی دولت برای بیابان زدایی و ریزگردها مشکل بودجه ای نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه اعتبار امسال برای بیابان زدایی ۹ هزارمیلیارد ریال درنظر گرفته شده است، افزود: این مقدار اعتبار برای کانون های بحران درنظر گرفته شده است که اعتبار ملی به حساب می آید.

کارگر گفت: امسال چیزی بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح های بیابان زدایی استان اصفهان تخصیص داده شده که از اعتبارات ملی است و این مقدار اعتبار برای کانون های پرتعداد دارای ریز گرد است که با وجود حدود ۳۰۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت باز هم شاهد ریزگردهای متعدد در شهرهای کویری اصفهان هستیم.

مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگلها٬ مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به وجود ۳۲ میلیون هکتار بیابان در کشور گفت: هم اکنون 2.5 میلیون هکتارجنگل دست کاشت در کشور داریم که با توجه به ادامه روند خشکسالی٬ وجود ریزگردها و عوامل طبیعی و انسانی این مقدار درحال کاهش است.

وی وسعت جنگلهای دست کاشت را بیشتر از جنگلهای شمال برشمرد و تصریح کرد: با ادامه پدیده خشکسالی شاهد خشک شدن رودخانه های مختلف مثل قره چای و به دنبال آن خشک شدن دریاچه نمک و پدیده ریزگرد هستیم.

به گزارش ایسنا؛ هیأت کارشناسان ارشد بیابان زدایی ۳ قاره جهان از کشورهای  آلمان٬ایتالیا٬غنا٬عراق و ترکیه به همراه مدیر کل دفتر بیابان سازمان مراتع وجنگلهای کشور از طرح های بیابان زدایی آران و بیدگل بازدید کردند.

شهرستان آران وبیدگل در حدود۴۰ درصد از تاغزارهای استان اصفهان را به خود اختصاص داده که چیزی حدود۱۲۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت تاغ را در بر می گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :