معاون منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان:
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: کشاورزان و دامداران با کم‌آبی مواجه‌ هستند و باید جلوی هدررفت آب گرفته شود.
کد خبر: ۴۱۹۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 06 May 2017

به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، محمدهادی نوچه افزود: آب یکی از اصلی‌ترین عناصر حیات و لازمه توسعه در بخش‌های مختلف بوده و کم‌آبی یکی از عمده‌ترین مشکلاتی است که کشاورزان و دامداران با آن مواجه‌ هستند.

وی افزود: پیشرفت‌های حاصله در حوزه آبخیزداری مانند ساخت بندهای خاکی، سدهای زیرزمینی و سایر سازه‌های احداث‌شده روش‌های قابل اتکایی برای جلوگیری از هدررفت و استحصال آب است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ادامه داد: قرار گرفتن استان سمنان در حوزه کویر مرکزی ایران و کمبود بارندگی و پراکنش نامنظم آن از یک‌ طرف و خشکسالی‌های اخیر از طرف دیگر باعث شده است که تولید و استحصال آب و چالش‌های آن اهمیت ویژه‌ای پیدا کند؛ از همین رو، نگاه ویژه‌ای به آبخیزداری و فعالیت‌های آن شود.

به گفته وی، اکثر بندهای احداث‌شده در سراسر استان سمنان به‌ویژه مناطق غرب استان آبگیری شده است و بسیاری از آنان سرریز کرده‌اند.

نوچه بیان کرد: آبگیری این بندها علاوه بر کنترل سیل و کاهش اثرات خسارت‌زای آن در مناطق پایین‌دست، اثرات قابل‌توجهی بر ذخایر آب زیرزمینی و تغذیه آبخوانه ها در منطقه دارد و در بسیاری از مناطق آب ذخیره‌شده مورد استفاده دامداران و کشاورزان منطقه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/2249/م/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار