مدیرکل سیاسی استانداری قم:
مدیرکل سیاسی استانداری قم بابیان اینکه سرقت علمی معضل مهمی است که باید با آن مقابله شود، گفت: اگر این مهم برطرف شود، جلوی سایر معضلات نیز گرفته‌شده و علوم در جامعه کاربردی می‌شوند.
کد خبر: ۴۲۰۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۴ 08 May 2017
به گزارش تابناک قم، حسین معین‌آبادی در جلسه دیدار استاندار با روسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید در رفع مسائل مختلف جامعه ازجمله مسائل اجتماعی و اقتصادی تلاش کند، اظهار داشت: فروش پایان‌نامه معضلی است که دامن‌گیر دانشگاه‌ها شده است.

وی بابیان اینکه سرقت علمی معضل مهمی است که باید با آن مقابله شود، افزود: اگر این مهم برطرف شود، جلوی سایر معضلات نیز گرفته‌شده و علوم در جامعه کاربردی می‌شوند.

معین‌آبادی با تأکید بر اینکه پژوهش‌ها مختص به مجری و کارفرماست، تصریح کرد: متأسفانه دانشجویان در این زمینه نقشی ندارند، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در راستای ارتقای اساتید و توسعه کارهای میدانی و پژوهش‌های مرتبط با استان تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه می‌تواند با استفاده از توان و ظرفیت خود در راستای رفع مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بکوشد و راه را برای پژوهش و کارآفرینی باز کند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قم نیز در این جلسه با اشاره به اینکه رشته‌های دانشگاهی باید براساس نیاز جامعه توسعه یابد، اظهار داشت: متأسفانه به علت افزایش تعداد دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و نیز نبود برنامه مدون، با موضوع اشباع و یا مغفول ماندن رشته‌های دانشگاهی مواجه هستیم.

احد جمالی بابیان اینکه نیازسنجی‌ رشته‌های تحصیلی یابد به‌صورت جدی در جامعه صورت بگیرد، افزود: افزایش بیش‌ازحد برخی رشته‌ها سبب بیکاری متخصصان شده است، بنابراین لازم است در سطح ملی و استانی به این مسئله پرداخته شود.

وی وضعیت کشور در زمینهٔ تولید علم را مورداشاره قرار داد و گفت: ایران در زمینهٔ تولید علم رتبه و وضعیت خوبی دارد، اما چه میزان از این علم به مرحله تجاری‌سازی رسیده و توانسته مشکلات را حل کند و یا به اقتصاد کمک کند.

معاون سیاسی استانداری قم با تأکید براینکه پایان‌نامه‌ها باید به سمت رفع مشکلات جامعه هدایت شود، ادامه داد: ارتقا اساتید باید با مقالاتی سنجیده شود که توانسته است معضل و یا آسیب اجتماعی را در جامعه حل کند، همچنین تربیت نسل جوان جامعه نیز باید با این رویکرد شکل بگیرد.

جمالی بابیان اینکه در دولت فعلی تعامل استانداری با دانشگاه‌ها بیشتر شده است، عنوان کرد: این مهم نیازمند انگیزه قوی و همکاری مضاعف مسئولان دانشگاه‌ها برای تقویت این ارتباط دارد.

وی افزایش ارتباط با مسئولان دانشگاه‌ها را به‌منظور حل مشکلات جامعه ضروری برشمرد و گفت: نخبگان دانشگاهی در کنار مسئولان اجرایی دو بازویی هستند که می‌توانند مسائل جامعه را به‌راحتی و درستی حل کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار