مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از رشد ۲۸ درصدی صادرات گمرک کرمانشاه در مدت سپری شده از سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
کد خبر: ۴۲۱۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳ 09 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر ،خلیل حیدری گفت: در یکماهه نخست سال جاری  ۶۰ میلیون و ۵۴۲ هزارو ۹۳ دلارکالا  با وزن ۲۱۸ هزارو ۱۸۱ تن  از کرمانشاه، خسروی، پرویزخان و پاوه  اظهار و صادر شده است.

 مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه اظهار داشت: دراین مدت تشریفات صادرات از گمرک کرمانشاه  ۳۸ میلیون و ۳۴۳ هزارو ۷۶۹ دلار کالا به وزن ۱۳۸ هزار و ۸۳  تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزشبا افزایش  ۲۸ درصدی و از نظر وزنی ۱۰ درصد با افزایش روبه‌رو شد.

وی افزود در یکماهه نخست سال جاری  گمرک کرمانشاه سهم نخست میزان صادرات را در بین گمرکات و بازارچه های استان کرمانشاه  به خود اختصاص داده است.

حیدری ادامه داد: دراین مدت نیز تشریفات صادرات از گمرک پرویزخان ۱۶   میلیون و ۵۱۵ هزار و ۱۵۷ دلار کالا به وزن ۶۶  هزارو ۴۴  تن بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در یک ماهه نخست سال جاری تشریفات صادرات از گمرک پاوه  ۴ میلیون  ۱۱۷ هزارو ۸۲۷   دلار کالا به وزن  ۴ هزارو ۹۵۱  تن است.

مدیرکل گمرکات کرمانشاه عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات را  گوجه فرنگی تازه یا سرد کرده، لوازم  خانه داری  و پاکیزگی  از مواد پلاستیکی ، سیمان، ظروف ملامین، شیرو خامه شیر، کولر آبی، خیار و خیار ترشی، انواع بستنی  عنوان نموده و افزود: بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می شود.

وی یادآور شد:  در یک ماهه نخست امسال در مجموع  ۱۴۰ میلیون و ۵۹۳ هزارو ۷۶۲ دلار کالا به وزن ۴۴۲ هزار و ۴۶۱ تن از گمرکات و بازارچه های مرزی استان کرمانشاه صادر شده است.

حیدری افزود: میلیون و ۵۴۲ هزارو ۹۳ دلار با وزن ۲۱۸ هزارو ۱۸۱ تن  از کالاهای فوق درگمرکات کرمانشاه، خسروی، پرویزخان و پاوه اظهار و صادر شده است.

وی ادامه داد: سایر گمرکات نیز در این مدت  ۸۰ میلیون و ۵۱ هزارو ۶۶۹ دلار کالا را  با وزن ۲۲۴ هزارو ۲۸۰ تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند.

مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه با یادآوری اینکه  بیشتر کالاهای فوق به کشور عراق صادر می شود، گفت: در مدت سپری شده از سال  ۹۶ در مجموع از گمرکات استان کرمانشاه به ۹ کشور صادرات قطعی صورت گرفته است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار