رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی سمنان:
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی سمنان ضمن تاکید بر اینکه انتظار کمک دولت به کشاورزان اشتباه است، گفت: باید ظرفیت‌های بخش خصوصی در حوزه کشاورزی استان تقویت شود.
کد خبر: ۴۲۲۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳ 11 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، مهدی حداد در نشست کمیسیون کشاورزی استان سمنان که صبح پنج شنبه در سالن جلسات اتاق بازرگانی سمنان برگزار شد، ضمن بیان اینکه امروز دوران کمک های دولتی و سرمایه گذاری دولت در بخش کشاورزی به سر رسیده است، تاکید داشت: تا زمانی که نظاره گر اوضاع باشیم سیاست های کشاورزی بر ما دیکته می شود لذا باید گفت اینکه همه امید ما به دولت و سازمان های مرتبط باشد، اشتباه است و باید به دنبال سرمایه گذاری در بخش کشاورزی رفت.

اتاق بازرگانی سمنان - کراپ‌شده

وی افزود: کشاورزی مولد اشتغال است اما فاصله کشاورزی ایران با دیگر کشورها بسیار زیاد است و باید تمام بهره بردان کشاورزی در امر توسعه کشاورزی کوشا باشند تا به جایگاه اصلی مان بازگردیم که این امر به کمک های دولتی ممکن نیست.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی سمنان، از کشاورزان خواست که با تشکیل تشکل ها و انجمن ها مطالبات خود را در قالب کار گروهی ارائه کنند و بیان کرد: تجربه تشکل گرایی در دنیا تاثیر گذار است و در همه جا این تشکلها هستند که سیاست های کشاورزی را به دولت ها تبیین می کنند لیکن باید به این سمت پیش رفت.

حدادگفت: امروز کشاورزانی که سطح اراضی خود را مکانیزه کرده اند نسبت به بهره بردانی که هیچ اقدامی در الگوی مصرف انجام نداده اند، تفاوتی نداشته و شرایطبرای همه یکسان است لیکن باید این وضعیت تغییر کند و بهره بردان باید از خود بپرسند چگونه یک محصول وارداتی باغی بعد از گذاراندن پروسه سخت داشت، کاشت و برداشت و طی کردن موارد ترانزیتی وقتی به ایران می رسد به قیمت متعادل ارائه می شود، در حالی که ما نمی توانیم این محصول را با این قیمت در کشور خودمان عرضه کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار