ضو هئیت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه شورای شهر کرمانشاه با ورود چهره های جدید باید از حالت سنتی خود خارج شود، گفت: مردم کرمانشاه دیگر به این ترکیب شورا امید و باوری ندارند، شورای این شهر نیازمند پوست اندازی است.
کد خبر: ۴۲۳۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ 13 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از کرد پرس،دکتر بیژن کلهر نیا ، با بیان اینکه شورای شهر تنها نیازمند ورود متخصصین شهرسازی نیست، اظهارداشت: ما نیازمند آن هستیم که در شورای شهر گرایشات مختلف و حرفه های متنوع از بازاریان، دانشگاهیان، مهندسین، آموزش و پرورش، و... وجود داشته باشند.

وی وجود دو گرایش اجتماعی و مهندسی را شورای شهر ضروری دانست و ادامه داد: گرایش اجتماعی و گرایش مهندسی دو وجهی هستند که همدیگر را کامل می کنند.

این عضو هئیت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: در حال حاضر هیچکدام از کاندیداها بطور عام تحصیلات و تجارب آنها مرتبط با وظایف و اهداف شورای شهر نیست.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کاندیداها به شورای شهر به عنوان یک شغل و محلی برای کسب منافع شخصی خود می دانند، عنوان کرد: اینگونه افراد شورای شهر را نه مکانی برای خدمت بلکه به عنوان یک فرصت برای خود تلقی می کنند.

دکتر کلهر نیا به تبلیغات گسترده این روزهای کاندیداهای شورای شهر کرمانشاه اشاره کرد و تاکید کرد: در انتخابات شورای شهر ما کاندیداها در و دیوارها را از تبلیغات پر می کنند، هزینه های سنگینی می پردازند و خود را به طرز بدی معرفی می کنند در حالی که در دنیا نحوه تبلغ کاندیداها به این شکل نیست.

وی در تشریح التزام وجود دو گرایش اجتماعی و مهندسی در شوراهای شهر، توضیح داد: شهر یک پدیده اجتماعی است که در آن حقوق اجتماعی شهروندان مطرح می شود، در دنیای امروز وقتی از جامعه مدنی صحبت می شود از یک اساس مدنی استفاده می کنیم. شهر بیش از آنکه مهندسی باشد مدنی است.

این عضو هئیت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه جامعه شناسان را مناسب ترین افراد برای شوراهای شهر معرفی کرد و متذکر شد: بیش از آنکه کالبد شهر مهم باشد، شهروندان و خدمت به آنان مهم است.

وی خاطرنشان ساخت: کسی که کاندیدای شورای شهر می شود باید توان درک مسائل اجتماعی شهر، تفاوت و تشابه اجتماعی مردم شهر و آشنا به حقوق شهروندی داشته باشد تا مردم را در جهت تقویت نهادی های شهر و دعوت به مشارکت وارد عمل کند.

دکتر کلهرنیا نهادسازی و مشارکت مردم را راه حل های اصلی حل مشکلات شهری اعلام کرد و بیان داشت: 70 درصد رسالت شوراهای شهر اجتماعی و تنها 30 آن مهندسی و کالبدی است.

وی ترکیب شوراهای شهر در کشور را ناهمگون توصیف کرد و ابراز داشت: مردم باید اعضای شوراهای شهر را متنوع و با پایه اجتماعی انتخاب کنند.

این عضو هئیت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه، تکراری شدن اعضای شورای شهر کرمانشاه را خوب ندانست و تاکید کرد: باید به چهره های نو فکر کرد تا نوآوری داشته باشند و شورا پوست بیندازد.

وی درپایان یادآورشد: شورا باید ترکیب متنوعی داشته باشد، گرایشات اجتماعی و در مرتبه بعد مهندسین وارد شوند. چهره های جدید وارد شوند تا شورای شهرکرمانشاه از حالت سنتی خود خارج شود زیرا مردم دیگر به این ترکیب شورا امید و باور ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار