کد خبر: ۴۲۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ 14 May 2017
به گزارش تابناک یزد، مصلی بزرگ نماز جمعه تفت در مراسمی با حضور رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و نماینده ولی فقیه در استان یزد افتتاح شد.
مراسم افتتاح مصلی بزرگ نماز جمعه تفت با حضور آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، حجت‌الاسلام ابراهیمی معاون استان‌های شورای سیاست‌گذاری و ائمه جمعه نقاط مختلف استان یزد افتتاح شد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین ابوالقاسم غفوری امام جمعه تفت در این مراسم با اشاره به اینکه امروز فاز نخست مصلی افتتاح می‌شود، اظهار داشت: در گذشته نماز جمعه در مسجد جنب این مصلی اقامه می‌شد و همیشه با مشکل کمبود جا مواجه بودیم.

وی خاطرنشان کرد: ساختمان مصلی تفت از 25 سال پیش آغاز شد و مراحل ستون‌گذاری آن اجرا شده بود ولی سایر مراحل از جمله گنبد مصلی باقی مانده بود.

امام جمعه تفت ادامه داد: از سه سال گذشته کار ساخت این مصلی به صورت جدی آغاز شد و خوشبختانه امروز فاز نخست آن در فضایی به وسعت 800 متر مربع به بهره‌برداری رسید و با توجه به ارتباطی که با مسجد برقرار شده، مشکل کمبود فضا مرتفع شد.

غفوری به بهره‌گیری از بروزترین تکنولوژی‌های ساخت و ساز در این مصلی اشاره کرد و گفت: در ساخت گنبد، با توجه به استفاده از تکنولوژی‌های روز، هزینه بسیار کم شد و گنبد در زمان شش ماه افتتاح شد، همچنین گچ‌کاری تمام مصلی هم به روش جدید و در مدت زمان کمتر از دو ماه به پایان رسید.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار