بدلیل همزمانی نیمه شعبان و ایام رحلت امام خمینی (ره)
مدیر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) محدودیت های ورود و خروج زائران در ایام ولادت امام حضرت مهدی (عج) و ایام رحلت امام خمینی (ره) و 15 خرداد را اعلام کرد.
کد خبر: ۴۲۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۱ 02 June 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی و تبلیغات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عبدی ضمن تبریک ایام ولادت امام زمان (عج) و با اشاره به فزونی جمعیت در این ایام گفت: همه ساله قم در این ایام میزبان خیل مشتاقان و ارادتمندان حضرت ولی عصر (عج) هستند که برای زیارت حضرت معصومه(س) و حضور در مسجد مقدس جمکران می‌آیند.

مدیر حرم مطهر حضرت معصومه (س) تصریح کرد: علاوه بر میلاد امام زمان (عج) که همواره قم جمعیت زیادی را میزبانی می‌کند، با توجه به قرار گرفتن قم در شاهراه ارتباطی جنوب کشور به مرقد مطهر امام خمینی (ره) بسیاری از زائران و علاقمندان حضور در مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در قم توقف خواهند کرد.

وی افزود: در 15 خرداد به عنوان سرآغاز انقلاب اسلامی که از قم شکل گرفت برنامه‌های خاصی در قم اجرا می‌شود. با توجه به همزمانی این سه مناسبت در سال جاری محدودیت‌هایی برای سهولت رفت و آمد و بهره برداری معنوی زائران در نظر گرفته شد.

عبدی در مورد محدودیت‌های این روزها تصریح کرد: در این ایام درهای صحن امام رضا (ع) شامل درهای یک و پنج فقط مخصوص خروج و درهای دو، سه و چهار مختص ورود به این صحن است و درهای 6 و 7 که با شبستان امام خمینی (ره) مشترک است هم برای ورود و هم برای خروج زائران از حرم مطهر در نظر گرفته شده است.

مدیر حرم مطهر حضرت معصومه (س) ادامه داد: درهای 9 و 10 حرم مطهر برای ورود به شبستان امام خمینی (ره) و در هشت برای خروج از شبستان به سمت خیابان ارم در این ایام در نظر گرفته شده است.

عبدی در ارتباط با درهای صحن صاحب الزمان (عج) و مسجد اعظم خاطرنشان کرد: درهای شماره 14، 17، 18 ، 22 و 24 هم ورود و هم خروج زائران را پشتیبانی می‌کند.

وی با اشاره به جمعیتی که برای زیارت حرم مطهر و اقامه نماز در این ایام به حرم مطهر می‌آیند گفت: نماز جماعت مغرب و عشای این ایام در شبستان امام خمینی (ره)، مسجد اعظم، صحن امام رضا (ع)، صحن جوادالائمه (ع)، میدان آستانه و صحن فاطمی و نماز جماعت ظهر و عصر در شبستان امام خمینی (ره)، مسجد اعظم، صحن امام رضا (ع) و صحن جوادالائمه (ع) برقرار است.

عبدی با درخواست از زائران برای مراقبت از اشیا و لوازمی که با خود به همراه دارند گفت: امانتداری‌های حرم مطهر آماده دریافت امانات بوده تا زائران با خیالی آسوده به زیارت بپردازند.

وی همچنین با اشاره به افزایش تعداد کفشداری‌ها در این ایام گفت: زائران با خیالی آسوده می‌توانند کفش‌های خود را تحویل دهند و از حمل آن در فضای حرم خودداری کنند.

مدیر حرم مطهر خطاب به بانوان زائر گفت: با توجه به لزوم حضور در حرم مطهر با حجاب برتر چادر، زائران گرامی برای بهره مندی از فضای حرم بهتر است چادر به همراه خود داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار