زهرا احمدی در گفتگو با تابناک:
کارشناس ارشدتغذیه و رژیم درمانی گفت: کودک از آغاز تولد تا پایان سال دوم زندگی به سرعت در حال رشد است، که مناسب ترین غذا در ۵- ۶ ماه اول فقط شیرمادراست،بنابراین از ۶ ماهگی به بعد باید نقش تغذیه در تامین رشد و تکامل کودک توجه کنیم.
کد خبر: ۴۲۵۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸ 17 May 2017
زهرا احمدی امروز در گفتگو با خبرنگارتابناک از کرمانشاه، اظهارداشت: مصرف روزانه یک لیتر شیر یا معادل آن ماست شیرین، استفاده از آب کافی به تامیبن نیازهای ویژه دوران شیردهی کمک زیادی می کند.

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف  غذاهای دارای کلسیم، پروتئین، میوه جات وسبزیجات باعث افزایش شیر مادر می شود.

وی بابیان اینکه مادر، در هرشبانه حدود ۲۰ تا۳۰ گرم پروتئین اضافی، ۵۰۰ کالری بیش از نیاز عادی خود و از ۱ تا ۱/۲ گرم کلسیم دریافت کند، افزود: کنجد، بادام، پسته ، سوپ و آش گوشت، آش جو، تخم مرغ و......جزو مواد غذایی هستند که باعث افزایش شیر در این دوران می شوند.

احمدی خاطرنشان کرد: شیر مادر غذایی است که جانشین ندارد، که به تنهایی تا ۶ ماه اول زندگی کودک پاسخگوی نیاز او است، بهتراست در طول دو سال زندگی حتما از شیرمادر استفاده کند.

وی با بیان اینکه کودکی که از شیر مادر محروم است، باید ازشیر خشک های مخصوص استفاده کند، تصریح کرد: میزان استفاده از شیر خشک طبق جدولی که روی قوطی چاپ شده و با استفاده از شیشه مخصوص به اود شیر داده شود.
گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار