مهدیه نامداری در گفتگو با تابناک:
کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی با اشاره اینکه در ماه مبارک رمضان توجه به مصرف غذا در وعده های افطار و شام باحجم کمتر مصرف شود، گفت: پس از صرف افطار نیم ساعت بعد از آن شام میل شود.
کد خبر: ۴۳۰۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴ 27 May 2017
مهدیه نامداری امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، اظهارداشت: هنگام افطار، از مواد غذایی مناسب مانند شیر، خرما، فرنی و چای کمرنگ  استفاده شود و افراد از آشامیدن آب سرد در شروع افطار  پرهیز کنند.

 وی ادامه داد: در فاصله ی بین وعده های افطار تا سحر از آب و نوشیدنی های مناسب استفاده شود، و در وسط صرف غذا آب زیاد آشامیده نشودچراکه موجب رقیق شدن شیره گوارشی و دشواری در هضم می شود بهتر است  در فاصله یک ساعت بعد از افطار تا نیم ساعت قبل از صرف غذای سحری، آب کافی نوشیده شود.

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه مصرف سبزی در هنگام افطار توصیه می شود، خاطرنشان کرد: روزه داران در سحر میوه مصرف کنند و از خوردن تنقلات فراوان خودداری کنند.

نامداری گفت: برای پیشگیری از یبوست مصرف سبزیجات بصورت پخته و خام، چای پررنگ خودداری و  مصرف غذاهای ملین مانند * خورشت آلو و کرفس *، آشامیدن مقدارکافی آب در فاصله ی بعد از افطار مفید است.

این کارشناس ارشد تغذیه اظهار داشت: با توجه تغییر در برنامه ی غذایی در طول ماه رمضان افراد از خوردن غذاهایی که موجب ناراحتی در آنان شده پرهیز و از مصرف مواد غذایی مشکوک  و کامل طبخ نشده یا غذاهایی که در  خارج از یخچال نگهداری شده خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه نوجوانان باید در طول ایام روزه داری حداقل یک لیوان شیر یا معادل آن ماست میل کنند، تصریح کرد: توصیه می شود در غذای افطار آنان از گوشت، پنیر و تخم مرغ استفاده کنند و به هفت ساعت خواب آرام احتیاج دارند. 

گفتگو از حدیث جمشیدی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار