نخستین جشنواره همبستگی طایفه لر در منطقه زیبای زرسفید واقع در میانجنگل فسا برگزار شد.
کد خبر: ۴۳۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ 28 May 2017
تابناک فارس به نقل از مهر:رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فسا با اعلام این خبر افزود: نخستین جشنواره همبستگی طایفه لر با حضور مسئولین و جمعیتی بالغ بر ۳۰۰۰ نفر از اقوام لر با اجرای برنامه های فرهنگی  هنری در منطقه زیبای زرسفید از توابع میانجنگل شهرستان فسا برگزار شد .

محمدکاظم رحمانی عنوان کرد: در این جشنواره از خانواده معظم شهدا و آزادگان، ریش سفیدان، تعدادی از نخبگان علمی، فرهنگی، هنری و دانشجویان دوره دکترای طایفه لردر شهرستان فسا همراه با اهدا لوح سپاس تجلیل بعمل آمد.

وی تصریح کرد: با اجرای برنامه هایی همچون شعرخوانی، قرائت مقاله، آواها و نواهای محلی و بازی های محلی، برپایی سیاه چادر و غرفه هایی از آثار هنری، صنایع دستی،  نان پزی، مشک زنی، نمایشگاه عکس های قدیمی مردان و زنان طوایف لر با پتانسیل و ظرفیت های موجود در جامعه عشایری به نمایش گذاشته شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فسا با بیان اینکه چنین جشنواره هایی می تواند آداب و رسوم، خرده فرهنگها و... را به نسل های آینده انتقال دهد تا جوانان و نوجوانان با داشته های غنی فرهنگی خودبیگانه نشوند.

وی در ادامه افزود: این برنامه مورد اقبال عمومی قرار گرفت و مقرر شد این جشنواره هر ساله با برنامه هایی متنوع تداوم داشته باشد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار