فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از اجرای مصوبه فرمانداری شمیرانات در برخورد قانونی محیط بانان با گردشگران بی ضابطه پارک ملی لار از روز گذشته در پایش های شبانه زیست محیطی خبر داد.
کد خبر: ۴۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹ 03 June 2015
نقی میرزا کریمی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به مصوبه نشست مشترک فرمانداری شمیرانات با اداره کل محیط زیست استان و اجرای طرح استانی گشت و پایش پارک ملی لار در تعطیلات پایان این هفته مقرر شد با گردشگرانی که به صورت غیرمجاز وارد پارک ملی لار می شوند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در خرداد ماه هر سال روزانه نزدیک به دو هزار خودرو وارد پارک ملی لار می شدند، افزود: با توجه به زیرساخت های موجود، پارک ملی لار آمادگی پذیرش ماندگاری گردشگران را ندارد. 

وی به حضور گردشگران مجاز پارک ملی لار از ساعت 8 تا 16 همان روز اشاره کرد و گفت: براساس قوانین پارک های ملی اقامت شبانه گردشگران در این محل بدون مجوز اداره کل محیط زیست استان تهران غیرقانونی است. 

میرزاکریمی افزود: گردشگران بی ضابطه پس از اطراق و چادر زدن در اطراف رودخانه و رها کردن پسماندها و زباله خود در طبیعت اقدام به انجام رانندگی (آفرود) در این منطقه بکر طبیعی می کنند که یکی از عوامل تخریب محیط زیست نیز محسوب می شود. 

وی اظهار داشت: براساس مصوبه فرمانداری شمیرانات محیط بانان ملزم هستند از امشب با انجام پایش و کنترل های زیست محیطی با گردشگران بی ضابطه ای که از مسیر روستای ایرا (لواسان بزرگ) بدون دریافت مجوز قانونی به قصد اقامت شبانه وارد پارک ملی لار می شوند برخورد قانونی کنند. 

وی بیان داشت: با توجه به حجم گسترده پارک ملی لار و کمبود نیروی انسانی، برای پشتیبانی گشت و کنترل زیست محیطی نیروهای کمکی از اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران برای تعطیلات آخر این هفته به پارک ملی لار اعزام می شوند. 

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به شروع فعالیت کوج عشایر از 15 خرداد تا 15 شهریور تصریح کرد: از عشایر، گردشگران و بهره برداران پارک ملی لار درخواست می شود به عنوان همیار محیط زیست کمال همکاری را با محیط بانان این منطقه داشته باشند. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار