کد خبر: ۴۳۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸ 30 May 2017
در آخرین آمار ارائه شده از سوی مسئولان دامپزشکی کشور، تاکنون ۲نفر به‌صورت قطعی به‌دلیل ابتلا به تب کنگو جان خود را از دست داده‌اند و مرگ یک شهروند اصفهانی نیز در دست بررسی است. همچنین ۲۸مورد ابتلا به تب کنگو در کشور رصد شده است.

معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور درخصوص آخرین وضعیت شیوع این بیماری به همشهری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۸ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند که ۲نفر از آنها که ساکن کرمانشاه و بندرعباس بوده‌اند و جان خود را از دست داده‌اند.

دکتر امیری افزود: تعداد ۱۵نفر از پرسنل یک کشتارگاه در استان سیستان و بلوچستان اوایل سال به این بیماری مبتلا شده بودند که به‌علت نقص فنی در سردخانه کشتارگاه این اتفاق رخ داده بود. سایر افراد مبتلا متعلق به استان‌های هرمزگان، خراسان رضوی، کرمانشاه و اصفهان بوده‌اند. وی با اشاره به انتشار عکسی در فضای مجازی از یک بیمار فوت‌شده در استان اصفهان که با تشریفات بهداشتی به خاک سپرده شده نیز افزود: هنوز اثبات نشده که این فرد از بیماری تب کریمه فوت شده باشد اما محتمل است و باید منتظر نتیجه آزمایشگاه بود تا اظهارنظر رسمی کرد.

معاون سازمان دامپزشکی افزود: نسبت به سال گذشته در ابتلا به تب کریمه کنگو افزایش داشته‌ایم اما باید تأکید کنیم که این بیماری تحت کنترل است و چندان جای نگرانی نیست.

امیری با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم از ذبح دام خارج از کشتارگاه جدا پرهیز کنند، افزود: اگر هنگام ذبح اصول بهداشتی رعایت نشود، امکان انتقال این بیماری از هر دامی به انسان وجود دارد. بنابراین درصورتی که مردم به توصیه‌ها توجه نکنند باید منتظر افزایش این بیماری باشیم. وی درباره افزایش آمار ابتلا به این بیماری نیز گفت: به‌طور کلی حدود ۴۰درصد مبتلایان به بیماری تب کریمه کنگو جان خود را از دست می‌دهند و مرگ‌ومیر این بیماری بالاست اما همیشه در کشور ما میزان مرگ این بیماری کمتر از حد معمول بوده است. در سال گذشته تعداد مبتلایان به بیماری تب کریمه کنگو ۶۰نفر بود و تعداد موارد فوتی نیز ۶نفر که امسال با توجه به زمان گذشته از ابتدای سال، با افزایش روبه‌رو بوده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار