مدیرعامل مجمع گردشگری اصفهان خبر داد؛
تابناک: مدیرعامل مجمع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان از شرکت مجمع گردشگری استان اصفهان در جشنواره باغ‌های سلطنتی سن پترزبورگ خبر داد.
کد خبر: ۴۳۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱ 04 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی مجمع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، مهدی نریمانی اظهار داشت: رایزن فرهنگی ایران در سن پترزبوزگ در نامه‌ای رسمی به استانداری اصفهان، از اصفهان برای شرکت در این جشنواره بین‌المللی دعوت کرد.

وی با بیان اینکه استاندار اصفهان نظر مثبتی مبنی بر حضور مجمع گردشگری استان اصفهان در این رویداد بین‌المللی داشت، افزود: با برگزاری جلسات متعدد مشترک با مدیر کل تشریفات استانداری اصفهان، معاونت روابط بین‌الملل شهرداری اصفهان، مجمع گردشگری استان اصفهان با رایزن فرهنگی ایران در سن پترزبورگ مقدمات اجرایی این کار انجام شد.

مدیرعامل مجمع گردشگری استان اصفهان درباره اهمیت این جشنواره بین‌المللی گفت: بیش از 0 2 کشور جهان که دارای باغ‌های سلطنتی هستند، به این جشنواره دعوت شده‌اند و فرصت دارند تا داشته‌های خود را در این نمایشگاه به جهانیان عرضه کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره با شب‌های نقره‌ای سن پترزبورگ مصادف شده، افزود: همزمانی این 2 رویداد در این شهر، سبب افزایش بازدید گردشگران از این نمایشگاه می‌شود.

نریمانی فرصت به‌وجود آمده را فرصتی مغتنم برای بازاریابی و تبلیغات برای خنثی کردن تبلیغات سو دشمن درباره ایران و همچنین جذب گردشگر دانست و با بیان اینکه اصفهان تنها نماینده ایران در این نمایشگاه است، افزود: باغ فین کاشان به عنوان نماینده باغ ایرانی در این نمایشگاه به وسیله کارشناسان سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان باز طراحی و هنرمندان ایرانی در آن به صورت عملی به هنرنمایی مشغول می‌شوند.

وی با بیان اینکه تعدادی از هنرمندان پیشکسوت و جوان عرصه صنایع دستی اصفهان در این نمایشگاه حضور یافته و با دیگر هنرمندان جهان به رقابت می‌پردازند، گفت: امیدواریم پرچم ایران عزیزمان را در کشور سن پترزبورک و در میان کشورهای بزرگ جهان بالا ببریم.

مدیرعامل مجمع گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه این نمایشگاه به مدت 10 روز در سن پترزبورگ دایر خواهد بود، افزود: به 10 کشور برگزیده در محل چادر مرکزی این نمایشگاه یک روز اختصاص داده شده تا خود را به صورت اختصاصی‌تر به جهان معرفی کنند و روز 18 خردادماه روز ایران در این نمایشگاه نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه فراخوان شرکت در مسابقه بهترین عکس از نگاه گردشگران با موضوع اصفهان از طریق رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در سن پترزبورگ اعلام شده است، گفت: در این روز بهترین عکس‌های رسیده به نمایش درآمده و پنج نفر از عکاسان از طرف مجمع گردشگری استان اصفهان مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

سن‌پترزپورگ که پرجمعیت‌ترین شهر اروپا پس از لندن، پاریس و مسکو است، هر ساله حدود 8 میلیون نفر گردشگر و جهانگرد را به خود جذب می‌کند.

شب‌های سفید شهر سن پترزبورگ یکی از مهم‌ترین دیدنی‌ها و جاذبه‌های گردشگری در پایتخت شمالی روسیه به شمار می‌روند.

شب‌های سفید سن پترزبورگ که هر ساله از اوایل خرداد آغاز می‌شود در حقیقت یک پدیده‌ی طبیعی است و به علت طولانی‌بودن روزها در مناطق نزدیک به قطب شمال کره‌ی زمین به وجود می‌آید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار