مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان خبر داد:
مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: در هفته محیط زیست 85 برنامه متنوع فرهنگی و آموزشی در استان گلستان برگزار می شود .
کد خبر: ۴۳۵۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳ 04 June 2017
مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: در هفته محیط زیست 85 برنامه متنوع فرهنگی و آموزشی در استان گلستان برگزار می شود .

اسماعیل مهاجر در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان که به مناسبت هفته محیط زیست برگزار شد، اظهار کرد: یکی از راه‌های مهم فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی توسط خبرنگاران و اصحاب رسانه است.

مهاجر گفت: خوشبختانه خبرگزاری‌ها و رسانه‌های استان گلستان با تعامل بسیار خوب محیط زیست و رسانه توانسته‌اند در کنار هم به موفقیت‌های خوبی در حوزه فرهنگ‌سازی و حل مشکلات زیست‌محیطی استان گلستان برسند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان در خصوص برنامه‌های این اداره‌کل برای هفته محیط زیست خاطرنشان کرد: شعار هفته محیط زیست امسال «من با طبیعتم» است و این طبیعت متعلق به همه ما است و به آینده و نسل‌های آِینده نیز تعلق دارد.

او گفت: سه شنبه 16 خردادماه امسال به نام رسانه و محیط زیست نامگذاری شده که برنامه آموزشی برای اصحاب رسانه و بازدید در یکی از مناطق محیط زیستی برگزار خواهد شد.

مدیرکل محیط زیست استان گلستان تصریح کرد: هم اندیشی با صاحبان صنایع در استان گلستان در شهرهای مختلف استان برگزار می‌شود و در این هم اندیشی مشکلات صاحبان صنایع با مدیران محیط زیست استان به منظور تسریع در پیشرفت صنعت برگزار خواهد شد.

او ادامه داد : همیشه نگاه بر این بوده که محیط زیست در راستای ایست صنایع و جلوگیری از پیشرفت صنایع فعالیت می‌کند در حالی که اداره محیط زیست در کنار صنایع و در راستای پیشرفت صنایع با حفظ مجموعه زیست محیطی فعالیت می‌کند و تلاش داریم پیشرفت صنایع با حفظ محیط زیست انجام شود.

او اضافه کرد: روز چهارشنبه 17 خرداد ماه به «نام زنان، خانواده و محیط زیست» نامگذاری شده است و اگر آموزش در خانواده به خوبی انجام شود، می‌توان اثرات آن را به خوبی در جامعه شاهد باشیم و در این راستا با همکاری بسیج خواهران کارگاه آموزشی ویژه زنان خانه‌دار برگزار خواهد شد تا بتوانیم روند اثرگذاری آموزش همگانی در خانواده‌ها را اجرا کنیم.

مدیرکل محیط زیست استان گلستان تصریح کرد: ورزش صبحگاهی را برای بانوان کمیته بانوان ادارات برگزار خواهیم کرد و این اجرای برنامه به صورت نمادین است تا بتوانیم هدف آموزش همگانی زنان را داشته باشیم.

مهاجر گفت: روز پنجشنبه به نام  «فرهنگ، آموزش و محیط زیست» نامگذاری شده است و مهم‌ترین برنامه در این روز یک برنامه آموزشی مشترک بین نیروهای محیط زیست و نیروی انتظامی است که بتوانیم این وحدت و اقدامات هماهنگ و مشترک را برای حفاظت از محیط زیست و برخورد با مجرمان و متجاوزان به عرصه‌های محیط زیست را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: روز جمعه نیز به نام «اسلام و محیط زیست» نامگذاری شده که دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گلستان، جدید میثاق با شهداء و حضور کارکنان محیط زیست استان در نماز جمعه از دیگر برنامه‌های این روز است.

مدیرکل محیط زیست استان گلستان تصریح کرد: روز شنبه نیز به نام «کرامت و محیط زیست» نامگذاری شده که همایش کرامت و رمضان در این روز در سطح استان برگزار می‌شود و روزهای بعد نیز به ترتیب با شعار «حقوق، پژوهش و محیط زیست» و «طبیعت، صنعت و محیط زیست» نامگذاری شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار