کد خبر: ۴۳۵۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲ 05 June 2017
 حضرت خدیجه(س) در 68 سال پیش از هجرت در مکه دیده به جهان گشود نام پدر ایشان خویلد بن اسد و مادر آن بزرگوار فاطمه بود.
طاهره، زکیه، مرضیه، صدیقه، سیده نساء قریش و خیرالنساء از جمله لقب های حضرت خدیجه محسوب می شود و «ام الزهرا و ام المومنین» از کنیه های مشهور ایشان است.
وجود مقدس حضرت خدیجه (س) نه تنها در اسلام و مذاهب شیعه و سنی قابل تکریم و ستایش است بلکه تمام عالم به وجود با برکت آن بانوی بزرگوار افتخار می کنند.
ویژگی های بردباری، صبر و استقامت، اخلاق نیک و حسنه، ایثار و بخشش و از همه مهمتر یاری صادق، با بصیرت، حامی و پشتیبانی از پیامبر(ص)، مقام ام المومنین خدیجه کبری را بالا و بلند ساخت.
حضرت خدیجه(س) نخستین زنی بود که وارد دایره اسلام شد، او حامی و یاور راستین رسول مکرم اسلام (ص) برای پیشبرد دین توحید محسوب می شد و آرام بخش و تسلی دهنده ی رسول خدا(ص) بود.
این بانوی با فضلیت به همراه حضرت علی(ع) نخستین افرادی بودند که به رسالت حضرت محمد(ص) ایمان آوردند و بر درستی و حقانیت دین اسلام صحه گذاشتند. بانوی بزرگ قریش، یاری بخش پیامبر اکرم(ص) در این راه پرفراز و نشیب شد و هیچ گاه از تلاش در مسیر دستیابی به هدف والای خویش کوتاهی نکرد. پیامبر(ص) می فرمایند:«اسلام با شمشیر علی(ع) و ثروت خدیجه(س) بر پا و استوار شد و استقامت یافت.» 
حضرت خدیجه(س) طاهره و با نجابت ترین زنان قریش و برترین آنان بود و همین ویژگی در کنار همراهی و همگامی با پیامبر رحمت، شان او را متعالی ساخت.
بدون شک و تردید حضرت خدیجه (س) دارای شخصیتی شایسته و قابل ستایش بودند که خداوند متعال او را برای همسری ختم المرسلین برگزیدند.
آن بانوی بزرگ اسلام با ایثار و گذشت تمام ثروت و دارایی خود را در راه رشد اسلام خرج کرد و بیست و چهار سال همراهی با رسول خاتم (ص) و دین توحید شرافت و پاکی او را نشان داد.
بزرگداشت شخصیت بزرگ حضرت خدیجه الکبری(س) به عنوان حامی بزرگ اسلام، بزرگداشت فضیلت ها و گرامی داشت رسالت خاتم الانبیاء (ص)است.
ام المومنین خدیجه(س) از شخصیتی بزرگ و برجسته و همسری ممتاز برای بهترین و افضل ترین مخلوقات عالم برخوردار بود که در سال های سخت و طاقت فرسای محاصره مسلمانان در شعب ابی طالب به یاری امت اسلام شتافت.
حضرت محمد(ص) که پیش از بعثت، بنا به سفارش عمویش ابوطالب در یکی از سفرهای کارگزاران خدیجه شرکت کرد و سود فراوانی نصیب وی شده بود، علاقه خدیجه را به خویش جلب و زمینه ازدواج با وی را فراهم کرد.
خدیجه کبری(س) در چهل سالگی با امین قریش، حضرت محمد(ص) که در سن بیست و پنج سالگی بود ازدواج و زندگی شرافتمندانه و اصیلی را پایه ریزی کردند که در تاریخ بشریت بی همتا و بی مانند است.
خدیجه کبری(س) به پیامبر(ص) عشق و علاقه ویژه ای داشت و هنگامی که آن حضرت مبعوث به رسالت شد، تمام توان و دارایی های خویش را در اختیار آن حضرت گذاشت، تا در راه اسلام و باروری آن هزینه کند.
امام جمعه اهل سنت خاش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ام المومنین خدیجه کبری(س) به عنوان نخستین زن مسلمان و همسر محبوب حضرت محمد(ص) در زمره ی برترین زنان بهشت قرار دارد.
مولوی محمد علی شهنوازی افزود: سخن گفتن و تبیین شخصیت ارزشمند ایشان بسیار دشوار است زیرا خدیجه کبری رضی الله با توجه به اینکه زن بودند اما مردانه وارد صحنه دفاع از حریم اسلام و محمد (ص) شدند.
وی بیان کرد: عفت، نجابت، طهارت، سخاوت، حسن معاشرت، صمیمیت، صداقت، مهر و وفا با همسر، از ویژگیهای برجسته حضرت ایشان محسوب می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار