کد خبر: ۴۳۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹ 05 June 2015
خطبه اول: اعتقاد به منجي در همه اديان الهي

امام جمعه موقت تهران اعتقاد به منجی عالم بشریت را از اعتقادات ادیان الهی برشمرد و گفت: ما معتقدیم که زمین هیچ گاه از حجت خدا خالی نبوده است و نخواهد ماند.

به گزارش تابناک تهرانا، آیت الله امامی کاشانی با اشاره به احادیث و روایات متعدد در مورد منجی آخرالزمان و اینکه این منجی از سلاله پیامبر(ص) و فرزند امام یازدهم شیعیان است، افزود: سالها پیش در سفر به واتیکان با یکی از اسقف هایی که مدتی نیز پاپ شد ،گفتگویی داشتم و او نیز بر این نکته تاکید کرد که اعتقاد شیعه به زنده بودن منجی راه حل نجات جوانان از شرایط فعلی جامعه بشری است.

وی با اشاره به اینکه طبق اعتقادات ما ، ظلم و ستم اینده ای نخواهد داشت به آمادگی برای ظهور اشاره کرد و گفت: اعتقاد به حضرت ولی عصر(عج) از تفکرات شیعه است و بسیاری از علمای اهل سنت نظیر فخر رازی، عطار نیشابوری و جامی نیز در این خصوص اظهارنظرهایی داشته اند.

آیت الله امامی کاشانی با رد برخی دیدگاه ها مبنی بر نبود دلیل عقلی و نقلی بر وجود امام زمان(عج) افزود: اینکه برخی سخنرانی کنند یا کتاب بنویسند و تولد و وجود امام را بنا به دلایلی که خود می شمارند ، رد کنند ، منطقی نیست و ما دلایل عقلی فراوان و هم دلایل نقلی فراوانی برای اثبات وجود امام عصر(عج) داریم.

وی با اشاره به اینکه تشکیک در ولادت امام زمان(عج) دارای اثار وضعی در زندگی انسان است، گفت: ولادت حضرت مخفی بوده و این نکته ای است که باید به آن توجه شود و حتی نام مادر آن حضرت نیز به اسامی مختلف برده شده است.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به ویژگی ها و آثار فراوان دعای فرج افزود: این دعا و خواندن آن سفارش شده است و باید در عین تلاوت دعا شرایط ظهور را نیز فراهم کنیم.

خطبه دوم : ضرورت توجه به سيره عملي امام راحل

آیت الله امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه دوم نماز با توصیه خود و نمازگزاران رعایت تقوای الهی با اشاره به سالگرد ارتحال امام (ره) و قیام 15 خرداد از خداوند متعال برای امام راحل (ره) شهدای انقلاب و شهدای 15 خرداد طلب مغفرت و علو درجات کرد.

به گزارش تابناک تهرانا، امام جمعه موقت تهران همچنین بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام درباره حضرت امام (ره) و سیره عملی ایشان را بسیار ارزشمند دانست که باید مورد توجه نسل جامعه و نسل جوان قرار گیرد.

وی گفت: پس از رحلت امام ، وجود مقام معظم رهبری یک نعمت برای جمهوری اسلامی ایران بود و ولایت ایشان برای نظام اسلامی و جامعه اسلامی ما بسیار مهم است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهمیت و جایگاه نظام اسلامی و تفاوت آن با سایر نظام های جهان، الهی بودن نظام اسلامی را متمایز کننده آن از سایر نظام ها دانست.

آیت الله امامی کاشانی همچنین به موضوع بحث افراد در برخی دانشگاه های داخل و خارج و اینکه موضوع امام زمان (عج) را زیر سوال می برند ، اشاره کرد و گفت: برخی از آنان دشمنان اسلام هستند و با پولهای عربستان اقدام به این کار می کنند و برخی هم هستند که به خاطر مخالفت با اصل نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه اقدام به این کار می کنند.

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اهمیت جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران حرکتی است که به نظام جهانی امام زمان (عج) وصل می شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه خطبه دوم نماز به یکی دیگر از محورهای سخنان مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام اشاره کرد و گفت: اساس سخنان مقام معظم رهبری در خصوص انقلاب و امام همان مسئله معنوی بودن انقلاب است و لذا یکی از امتیازات امام با خدا بودن و خالص بودن ایشان بود.

آیت الله امامی کاشانی با نقل خاطره ای از لحظات آخر زندگانی امام (ره) و اینکه ایشان در همان لحظه آخر و ترک دنیا نیز به موضوع نماز عنایت خاصی داشت ، گفت: نماز و توجه به خدا جزئ وجود ایشان شده بود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به سیره علمی امام (ره) گفت: سیره عملی امام (ره) یک حقیقت بود و این حقایق را باید نگه داشت و تحریف نکرد.

وی افزود:‌ سیره عملی امام هیچ گاه قابل تحریف نیست چرا که تحریف در مفاهیم است نه در عمل.

آیت الله امامی کاشانی همچنین موضوعاتی همچون برخورد امام با بیگانگان، موضع امام در خصوص جهان اسلام، مسئله وحدت مسلمانان، توجه به اقتصاد، توجه به وضعیت معیشتی مردم، دشمن شناسی و فریب دشمن را نخوردن را از جمله سیره عملی امام دانست و گفت: اینها مسائل و موضوعاتی است که باید به آن توجه کرد و خوشبختانه رهبر معظم انقلاب با هوشیاری همان حال را دارند و جامعه را به پیش می برند.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به مشکلات جامعه، بر وحدت و همبستگی مسئولان و بخشهای مختلف کشور برای عبور از مشکلات تاکید کرد و گفت: در موضوع انرژی هسته ای از خداوند می خواهیم جمهوری اسلامی ایران را مورد حمایت و هدایت خود گرداند.

آیت الله امامی کاشانی همچنین به اهمیت آموزش و پرورش در کشور و توجه به نسل جوان گفت: امام به این موضوع توجه ویژه ای داشتند.

وی همچنین از مسئولان آموزش و پرورش، آموزش عالی و همچین از اساتید خواست که به موضوع تربیت و نیز اخلاق توجه بیشتری کنند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار