رئیس مجلس در معارفه شهردار قم:
شهر قم به تصریح رهبر معظم انقلاب اسلامی دچار عقب ماندگی‌های متراکمی است.باید نگاه به شهر قم نگاه به سامان دهی یک شهر بین المللی باشد، چرا که قم پایگاهی برای عالم اسلام بوده و نوع نگاه به این شهر باید متفاوت باشد.
کد خبر: ۴۳۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶ 05 June 2015
به گزارش تابناک قم، علی لاریجانی عصر امروز در جلسه معارفه شهردار قم طی سخنانی اظهار کرد: آقای سقائیان نژاد شخصیتی دنیا دیده هستند و من نیز از ایشان به سبب قبول این کار تشکر می کنم، البته کار مهمی را به عهده گرفتید و هم شورای اسلامی شهر قم مسئولیت مهمی به عهد دارد و هم شما باید به این مسئله توجه کنید.

وی با تاکید بر اهمیت شهر قم از جنبه های مذهبی و دینی، تصریح کرد: باید نگاه به شهر قم نگاهی بین‌المللی باشد، چرا که قم پایگاهی برای عالم اسلام بوده و نوع نگاه به این شهر باید متفاوت باشد.

لاریجانی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر عقب افتادگی متراکم قم و عدم توجه رژیم گذشته به این شهر، گفت: باید در مسیر خدمت به قم از افراد کارآزموده استفاده کنید که بتوانند طراحی بلندمدت برای قم داشته باشند.

لاریجانی گفت: محدوده شهری قم نباید بیش از حد موجود گسترش یابد و توسعه شهر از نظر محدوده مانع خدمت رسانی بهینه به شهروندان می شود.

وی افزود: بزرگ شدن شهرها باعث ایجاد مشکلاتی در خدمات رسانی می شود لذا استاندار، مدیران اجرایی و شهردارباید توجه داشته باشند که شهر قم در محدوده روشنی حفظ شده و از انبساط آن جلوگیری شود.

وی بیان داشت: در کشورهای توسعه یافته شهرهای بزرگ نداریم و این شهرهای بزرگ گرفتاری کشورهای شرقی است که باعث ایجاد مشقت های اجتماعی شده است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی افزود: لکه های سبز که همان فضای سبز است، در قم کم است و باید نسبت به حفظ فضای سبز باقی مانده تلاش بیشتری کرد و با ساماندهی این مقدار باقی مانده، فضای زندگی در قم را تلطیف کرد.

لاریجانی با اشاره به مشکلات محلات قم مانند منطقه نیروگاه و پردیسان تصریح کرد: امکانات شهری در مناطقی چون نیروگاه یا پردیسان بسیار کم است و باید از نظر زیست شهری امکانات این مناطق را افزایش داد.

وی با اشاره به اجرای پروژه مترو و منوریل ابراز داشت: مسئله مترو و منوریل از جمله پروژه‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد، پروژه منوریل از ابتدا محل بحث بود، ولی به هر حال باید این پروژه به اتمام برسد و نیازمند یک یاعلی آخر است.

لاریجانی با اشاره به مشکلات مالی دولت گفت: باید برای تزریق منابع به پروژه مترو از بخش‌های مختلف بهره گرفت، در خصوص پرداخت بدهی هنگفت شهرداری باید با مدیریت مشکلات را حل کرده و این بدهی را پرداخت کرد.

وی افزود: علمای شهر قم نیز خرسند هستند که شخصیتی کارآزموده وارد این شهر شده است و مراجع تقلید نیز مسلما از شخصیتی چون سقائیان نژاد حمایت خواهند کرد و دغدغه آن ها نحوه تعریف از شهر قم است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۶
جناب دکتر لاریجانی هیچ اشاره ای به زحمت های اقای دلبری نداشتن؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار