آیت الله محمدی افزود: هنر‌ها راباید در راستای کاربردش در جامعه ترویج داد، هنری که بتواند مشکلات و گره‌های جامعه را بگشاید،امروزه دنیا دنیای اقتصاد است بنابراین هنر‌های مربوط به این حوزه نیاز به تقویت و سرمایه گذاری دارد.
کد خبر: ۴۳۶۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 07 June 2017
امام جمعه  شهر همدان عنوان کرد: متولیان و مجریان حوزه‌های هنری باید هنرهایی را در جامعه سامان دهند که در راستای اقتصاد مقاومتی کاربردی باشد.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان،آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی، نماینده استان همدان در مجلس خبرگان و امام جمعه شهر همدان، سه شنبه 16 خرداد ماه در مراسم رونمایی از نخستین مجلد استان همدان با نام فرهنگ اصطلاحات عامیانه، اظهار کرد: امیر المومنین، حضرت علی (ع) می‌فرمایند: «قیمت هر انسان، هنری است می‌تواند به خوبی از عهده آن بر آید».

وی افزود: هنر یک ابزار کار است، ابرازی که می‌تواند انسان را به نتیجه و خروجی منتهی کند و هنرمند کسی است که از ابزار مورد نظر استفاده می‌کند تا به آن خروجی لازم دست یابد.

آیت الله محمدی افزود: هنر‌ها راباید در راستای کاربردش در جامعه ترویج داد، هنری که بتواند مشکلات و گره‌های جامعه را بگشاید،امروزه دنیا دنیای اقتصاد است بنابراین هنر‌های مربوط به این حوزه نیاز به تقویت و سرمایه گذاری دارد.

عضو مجلس خبرگان ادامه داد: متولیان و مجریان حوزه‌های هنری باید هنرهایی را در جامعه سامان دهند که در راستای اقتصاد مقاومتی کاربردی باشد، اختراع یک هنر است، هنری که ما به شدت در اینعصر به نیاز داریم.

وی گفت: برخی هنر‌ها تاریخ گذشته هستند لذا در جامعه حاضر، باید به دنبال هنرهای ارزشی و کاربری بود، باید روح تقلید و پذیرش بی چون و چرا و چشم و گوش بسته را از مردم گرفت. 

آیت الله محمدی با بیان اینکه مدیریت زیبا ازتمام زیبایی‌های جهان برجسته تر است عنوان کرد: کشور ما 28 سال تحت مدیریت سیدی روحانی بود که دوستان و دشمنان کشور متحیر و متعجب چنین مدیریتی بودند و سر خم آورده بودند در برابر چنین شکوه و عظمتی.

امام جمعه شهر همدان ابراز کرد: هنر‌های زیبا باید زنده شود، هنر‌هایی که با گوشت، پوست و استخوان انسان‌ها در آمیزد، اسلام، عقل را در الویت قرار داده است لذا ما نیز باید هنر‌های دارای الویت را شناسایی و بروی آنها سرمایه گذاری کنیم تا به جامعه ای سراسر نیکی و خوبی دست یابیم.

وی یادآور شد: هنر باید به سمت و سویی برود که کاربردیجدی برای جامعه بشر داشته باشد،هنری که با گوشت و پوست و استخوان انسان درآمیزد، چشم انداز هنر نیز از دیگر نکاتی است که بایدبه آن توجه ویزه داشت.

آیت الله محمدی اظهار کرد: چشم انداز هنری که می‌تواند برای 40 الی50 سال آینده نیز حرف برای گفتن داشته باشد باید به طور جد مورد توجه و سرمایه گذاری، متولیان و مجریان امر قرار گیرد.

این عضو مجلس خبرگان افزود: در ابتدای پرورش هر هنر، لازم است علت غایی آن هنر یا به عبارتی کاربرد آن هنر شناخته شود، سپس در ابتدا هنر‌هایی مورد توجه قرار گیرند وضعیتی اورژانسی دارند و نیاز جامعه در آن به خوبی حس می‌شود سپس به هنرهای دیگر روی آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار