"قدرت فوتبال اصفهان برابر هم به نمایش گذاشته می شود؟"
تابناک: سوپر جام باشگاهی بازی هایی است که میان قهرمان جام حذفی و لیگ برتر آن منطقه یا کشور برگزار می شود، این بازی در ایران تنها یک بار آن هم در سال 84 بین فولاد خوزستان قهرمان لیگ برتر و صباباتری برگزار شد.
کد خبر: ۴۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 06 June 2015

به گزارش تابناک اصفهان، سوپر جام باشگاهی بازی هایی است که میان قهرمان جام حذفی و لیگ برتر آن منطقه یا کشور برگزار می شود، این بازی در ایران تنها یک بار آن هم در سال 84 بین فولاد خوزستان قهرمان لیگ برتر و صباباتری برگزار شد.

سوپرجام از سال ۱۳۸۴ در ایران آغاز شده‌او تنها سه دوره اجرا و یک دوره انجام شده‌است. در تنها دورهٔ برگزار شده، ۴ روز پیش از آغاز فصل جدید مسابقات لیگ برتر، تیم صبا باتری قهرمان جام حذفی با نتیجهٔ ۴-۰ در برابر تیم فولاد خوزستان قهرمان لیگ برتر، به برتری رسیده‌است.

در دور بعدی در سال ۱۳۸۶ قرار بود سایپا قهرمان لیگ برتر با سپاهان قهرمان جام حذفی دیدار کنند که به‌دلیل تغییر زمین بازی (سه روز قبل از مسابقه) از ورزشگاه آزادی به ورزشگاه شهید درخشان رباط کریم (زمین اختصاصی صبا باتری) به‌دلیل آماده نبودن زمین ورزشگاه آزادی (بنا به درخواست مسئولین ورزشگاه)، دو تیم این دیدار را تحریم کردند و بازی برگزار نشد.

محمدرضا ساکت مدیرعامل وقت باشگاه سپاهان در این باره گفته است:"انتخاب ورزشگاه شهید درخشان رباط کریم برای برگزاری دیدار سوپر جام، نوعی بی‌حرمتی به دو باشگاه سایپا و سپاهان به عنوان قهرمانان لیگ برتر و جام حذفی بود."

در دور بعد در سال ۱۳۸۷ پرسپولیس قهرمان لیگ برتر و استقلال قهرمان جام حذفی باید به دیدار هم می‌رفتند که با درخواست پرسپولیس به دلیل انجام اردوی اسپانیا و موافقت سازمان لیگ به دلیل نزدیکی به آغاز بازی‌های لیگ برتر انجام نشد.

در سال‌های ۱۳۹۰ و۱۳۹۱ باشگاه سپاهان، پیشنهاد احیای سوپر جام ایران را به نام مرحوم ناصر حجازی داده بود اما این پیشنهاد عملی نشد.

امسال پس از قهرمانی تیم سپاهان اصفهان، تاج در برنامه نود درباره امکان برگزاری سوپرجام فوتبال ایران میان قهرمان لیگ برتر و قهرمان جام حذفی گفت: چنین تصمیمی دارد و احتمال برگزاری سوپرجام فوتبال ایران وجود دارد.

البته پس از قهرمانی ذوب آهن، دیگر تیم اصفهانی در جام حذفی حساسیت این بازی بیشتر شد و همه به نوعی می خواستند ببینند به غیر از 2مسابقه رفت و برگشت این دو تیم، نتیجه بازی سوم چه می شود. البته این مسئله پس از قهرمانی ذوب آهن به نوعی برای مسئولان فوتبال کشور کم رنگ شد.

مهدی تاج در گفت‌وگو تسینم با اشاره به دیدار تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و نفت تهران و قهرمانی تیم اصفهانی در این دیدار، به برگزاری جشن قهرمانی جام حذفی اشاره کرد و اظهار داشت: باید بگویم بازی بسیار خوبی بود و 2 مربی جوان و دارای 2 تیم باکیفیت لیگ، یک بازی زیبا را به نمایش گذاشتند اما در پایان این قابلیت‌های ذوب‌آهن توانست آن‌ها را قهرمان کند.

وی ادامه داد: این دیدار، فینال خوبی به شمار می‌رفت و ما سعی کردیم که جشن قهرمانی را به بهترین شکل برگزار کنیم و به نظر من، با توجه به فضای خوبی که وجود داشت، جشن بسیار خوب و اتفاقات زیبایی را شاهد بودیم.

وی درباره پیشنهاد سپاهان مبنی بر برگزاری سوپرجام بین دو تیم قهرمان لیگ برتر و جام حذفی خاطرنشان کرد: هنوز توافقی برای برگزاری این مسابقه صورت نگرفته زیرا ما وقت زیادی را صرف برگزاری رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی کرده‌ایم و سازمان لیگ هنوز برای برگزاری سوپرجام برنامه‌ای در دستور کار قرار نداده است.

با وجود این مسئله عده بسیاری خواهان برگزاری سوپرلیگ و احیای دوباره این مسابقه در ایران هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار