وزير رفاه دولت نهم در ارزيابي انتخابات رياست جمهوري با اشاره به راي روحاني و شکست اصول گرايان تصريح کرد اصولگرايان بايد تيغ جراحي را بردارند و تفکراتشان را اصلاح کنند و در اين صورت است که مي‌توانند در عرصه سياسي کشور حضور پيدا کنند.
کد خبر: ۴۳۶۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵ 07 June 2017
به گزارش تابناک : به نقل از ایلنا پرويز کاظمي درباره ارزيابي خود از پيام راي مردم در انتخابات رياست جمهوري و اينکه روحاني در دولت دوازدهم بايد چه مسائلي را پيگيري کند، گفت: با توجه به شرايطي که اکنون در کشور حاکم است اعم از بحث سياسي و اقتصادي و همچنين شرايط دولت يازدهم، مبنا بر اين است که اين دولت بتواند کارهاي خود را ادامه دهد و برجام يکي از کارهايي است که در دولت يازدهم انجام شد و مي‌توانست مشکلات را هموار کند و مسئولان نظام هم اين موضوع را تاييد کردند؛ بنابراين برجام شرط لازم و کافي است براي اينکه بسياري از مشکلات حل شود. 

وزير رفاه دولت نهم با بيان اينکه برجام مي‌تواند شرايط و مشکلات و محدوديت‌هايي که با آن مواجه هستيم را يکي پس از ديگري حل کند که در دولت يازدهم بستر اين کار انجام شد، بيان کرد: مردم به معناي واقعي ايثار و همت بالايي به خرج دادند و راي بسيار خوبي براي آقاي روحاني رقم زدند. در مرحله اول مشارکت بالا بود و اين افتخاري براي نظام است که بالاي ۴۰ ميليون نفر در انتخابات شرکت کردند و اين بسيار بحث‌برانگيز است و در دنيا بسيار به آن توجه مي‌کنند .

او ادامه داد: ۵۷ درصد رايي که به روحاني داده شده نسبت به دوره قبل ۷ درصد افزايش پيدا کرد و اين نشانگر بينش سياسي مردم است. 

اين فعال سياسي اصولگرا راي مردم به روحاني را نه به اصولگرايي دانست و اظهار داشت: با توجه به عملکردي که اصولگرايان در دوره قبل داشتند مردم در انتخابات رياست جمهوري و شوراي شهر نشان دادند که اقبالي به اصولگرايان با توجه به تصميم‌گيري‌هايي که در مجلس و دولت داشته‌اند و خسارت و آسيب‌هايي بر کشور و مردم متحمل کردند، ندارند و عملاً با راي خود نه به اصولگرايان و آري به گروه رقيب آنها گفتند تا بتوانند مسائل را حل کنند بنابراين مسئوليتي که دولت دوازدهم دارد به مراتب سنگين‌تر از دولت يازدهم است چراکه اين بار مردم با تمام وجود در انتخابات شرکت کردند. 

کاظمي با اشاره به دليل شکست اصولگرايان در انتخابات رياست جمهوري، اظهار داشت: شکستي که اصولگرايان محتمل شدند يک فرآيند طولاني چندساله به دنبال داشت و عملاً از سال ۸۸ که بحث پررنگ‌تري از سوي اصولگرايان صورت گرفت و همچنين اصلاح‌طلبي و اعتدال مطرح شد دولت و مجلس اصولگرا نتوانستند به خوبي کار کنند و با تقابلي که با يکديگر داشتند عدم هماهنگي داخلي سياست‌هايي که اتخاذ کردند و برنامه‌هايي که به اجرا در آوردند که موجب شکست‌شان در انتخابات شد؛ به طور مثال در دولت اصولگرايان سه سال تمام بودجه کشور بعد از ارديبهشت ماه تصويب شد که بسيار کار ناشايستي است و اين عدم هماهنگي دولت و مجلس و تقابل‌ها درحالي بود که دولت و مجلس اصولگرا بودند .

وي با بيان اينکه برخي اصولگراها تماميت‌خواه هستند و اگر کسي با آنها همراه نباشد گويي با انقلاب نيست، گفت: مردم مي‌توانند اظهارنظر و نقد داشته باشند اما برخي آقايان بيان مي‌کنند هرکس با ما نيست برماست و اين حرف اشتباهي است و اين رفتارها و عدم احترام به نظر مردم باعث شد که اصولگرايان منزوي شوند.

کاظمي با بيان اينکه در انتخابات مجلس ديديم که اصولگرايان ۳۰ بر هيچ ميدان را به رقيب واگذار کردند و در انتخابات شوراي شهر هم ۲۱ بر هيچ باختند، اظهار داشت: بنابراين اگر اصولگرايان نخواهند خود را ترميم و اشتباهات گذشته‌شان را جبران کنند از صحنه سياسي کشور به طور کامل حذف خواهند شد. 

کاظمي در پاسخ به اين سوال که آيا کنار گذاشتن جامعتين موجب شکست اصولگرايان شد، بيان کرد: در بين اصولگراها يک اتحاد و اتفاق نظر وجود ندارد و جبهه مردمي نيروهاي انقلاب که به وجود آمد بعد از آن موتلفه منفک و جدا شد و همچنين اصولگراها در داخل خود به نظر هم احترام نمي‌گذارند و آن پنج، شش نفري که در جمنا انتخاب کرده بودند عملاً نظر جمنا نبود.





۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار