کارشناس مسائل مذهبی:
کارشناس مسائل مذهبی کشورمان گفت: امروز مسؤولان باید سبک زندگی قرآنی را ترویج دهند و کمپین مجازی سبک زندگی قرآنی راه مقابله با توطئه‌های دشمن است.
کد خبر: ۴۳۶۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷ 07 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد باقری‌قمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره سبک زندگی قرآنی اظهار کرد: توجه به کلام‌ الله در قرآن کریم و پیروی از دستورات الهی سعادت دنیوی و اخروی را برای انسان‌ها به همراه دارد.

وی ادامه داد: قرآن کریم بر لزوم توجه به سلامت جسم و روح انسان تأکید دارد و او را مکلف به استفاده از طیبات کرده است تا بتواند از زندگی سالم و صالحی بهره‌مند شود.

این کارشناس مسائل مذهبی با تأکید بر اینکه انسان طبق دستورات قرآن کریم در حوزه مسائل جسمی باید به دنبال طیبات برود، تصریح کرد: انسان باید از طیبات بخورد تا جسم و روحی سالم داشته باشد؛ زیرا جسم و روح بر یکدیگر تأثیر دارند و این تأثیرگذاری در بسیاری از امور ثابت شده است.

باقری‌قمی با اشاره به اینکه اهل بیت (ع) مفسر قرآن کریم هستند، اضافه کرد: برای پی بردن با عمق به مفاهیم قرآن کریم باید به آیات و روایات امامان معصوم (ع) مراجعه کرد تا به ابعاد مهم سبک زندگی قرآنی پی برد.

وی با بیان اینکه قدما شهوت را از غلبه دم، ترس را از غلبه سودا و سستی را از غلبه بلغم می‌دانند و تصریح کرد: باید طبق دستورات خداوند متعال در قرآن کریم و در قالب سبک زندگی قرآنی، خوراکی‌هایی را بخوریم که این طبع‌های انسان را کنترل کند.

مسؤولان تنظیم‌کننده امور خانواده‌ها هستند

کارشناس مسائل مذهبی با تأکید بر اینکه زندگی قرآنی برای خانواده‌ها برنامه‌های ارزشی دارد، اضافه کرد: پیروی از سبک زندگی قرآنی شکل‌دهنده ساختار ارزشی بر مبانی اسلام به سبک زندگی خانواده‌ها بوده و سبب‌ساز کاهش آسیب‌هاست.

باقری‌قمی رفتار خود فرد در خانواده را بر سبک زندگی خانوادگی تأثیرگذار دانست و افزود: محور دیگر تغییر سبک زندگی خانواده‌ها به مسؤولان برمی‌گردد و آنها تنظیم‌کننده امور خانواده‌ها هستند؛ فلسفه تشکیل حکومت اسلامی و نیز تأکید قانون اساسی، قرآنی‌تر و اسلامی‌تر کردن سبک زندگی خانواده‌هاست.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بحث تهاجم دشمن، جبهه نرم و شبیخون فرهنگی را مطرح کرده‌اند، تصریح کرد: درست است که مردم در محور آسیب این جریان قرار دارند؛ ولی مسؤولان باید در مقابله با آن از کمک مردم بهره ببرند.

کمپین مجازی سبک زندگی قرآنی راه مقابله با توطئه‌های دشمن است

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه کانال‌های موبایلی مانند تلگرام و ... بستر تهاجم ضدفرهنگی دشمن به شمار می‌رود، اضافه کرد: باید برای مقابله با دشمن در کانال‌های موبایلی برنامه‌ریزی کرد؛ ازجمله این اقدامات، راه‌اندازی کمپین مجازی سبک زندگی قرآنی است.

باقری‌قمی با تأکید بر اینکه توجه به خوراک حلال از ابعاد سبک زندگی قرآنی است، تصریح کرد: مردم باید به این امر توجه کنند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های مسؤولان کشور باید قرآنی باشد، اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌های قرآنی مسؤولان بر شکل‌گیری سبک زندگی قرآنی در زندگی خانواده‌ها بسیار تأثیرگذار است؛ نقصی در سبک زندگی قرآنی نیست، زیرا ابعاد آن برگرفته از محتوای قرآن کریم بوده که سندش قطعی و یقین است.

این کارشناس مسائل مذهبی با تأکید بر اینکه خداوند متعال عالم بر جسم و روح انسان است، افزود: مواردی در حوزه‌های مختلف در زندگی انسان در قرآن کریم بیان شده است که سلامت جسم و روح او را به همراه دارد.

باقری‌قمی با اشاره به اینکه کسب روزی حلال بر سلامت روح انسان و کاهش آسیب‌ها در خانواده‌ها تأثیر بسزایی دارد، اظهار کرد: باید دنبال کسب و کار و روزی حلال باشیم و از حرام دوری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار