رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل گفت: مردم استان اردبیل که در ساخت صحن حضرت زهرا(س) مشارکت داشته باشند سند یک مترمربع از صحن را دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۴۳۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰ 06 June 2015
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اسفندیار هوشیار پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان اردبیل اظهار داشت: مردم استان اردبیل در سال گذشته بیش از 6 میلیارد ریال کمک نقدی و غیرنقدی برای بازسازی و توسعه، تعمیر و نگهداری عتبات عالیات پرداخت کرده‌اند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل با تشریح پروژه‌های در حال اجرا و تکمیل‌شده در این حوزه با کمک‌های مردمی بیان کرد:‌ صحن حضرت زهرا(س) نیز که در جوار حرم حضرت علی(ع) در حال ساخت بوده در حال حاضر 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در زیربنایی به مساحت 220 هزار مترمربع شامل 100 باب و 70 گلدسته احداث شده و پذیرای زائران می‌شود.

وی از اعطای سند برای مشارکت‌کنندگان در ساخت این صحن خبر داد و افزود:‌ این پروژه که نیمی از آن شامل مراکز علمی و تحقیقاتی و نیم دیگر محل زیارت بوده با هزینه 7 هزار میلیارد ریال احداث می‌شود به طوری که برای ساخت هر مترمربع آن 30 میلیون ریال هزینه می‌شود و سند هر مترمربع برای هر یک از مشارکت‌کنندگان اعطا می‌شود.

هوشیار با اشاره به اصالت و ریشه کمک به عتبات عالیات تصریح کرد:‌ پیش از این کار جمع‌آوری کمک برای بازسازی عتبات توسط علما و بزرگان انجام می‌شده اما با آغاز فعالیت ستاد عتبات عالیات از سال 85 این فعالیت‌ها و جمع‌آوری کمک‌های مردمی ساماندهی شده و به شکل منسجم انجام می‌شود که این امر تاثیر بسزایی در افزایش کمک‌های مردمی در کمک به بازسازی و توسعه عتبات عالیات داشته است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل با تاکید بر افزایش فعالیت‌های فرهنگی برای کمک مردم به بازسازی عتبات عالیات گفت:‌ باید مسئولان امر تلاش کنند تا با اطلاع‌رسانی به مردم در مورد این موضوع که نذوراتی که مردم به داخل ضریح می‌اندازند برای ساخت و توسعه عتبات عالیات صرف نمی‌شود بلکه در اختیار عراقی‌ها قرار گرفته و صرف اموری دیگر می‌شود زمینه ساماندهی این کمک‌های مردمی را فراهم آوریم تا این فعالیت‌ها به شکل منسجم انجام شود.

وی اظهار کرد:‌ ستاد عتبات عالیات در کنار بازسازی، نگهداری و توسعه عتبات عالیات در راستای رفع نیازمندی‌های زائران نیز فعالیت می‌کند که به منظور توسعه فعالیت‌ها در این حوزه انتظار می‌رود که مردم متدین و حسینی استان اردبیل کمک‌های خود را در این حوزه به حساب ستاد عتبات عالیات واریز کنند تا بتوانیم در این حوزه شاهد کارهای اساسی و مهم باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار