مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز برداشت انگور یاقوتی از باغات استان گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 38 هزار تن انگور یاقوتی در استان تولید شود.
کد خبر: ۴۳۹۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵ 12 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،رضا زارعی، سطح باغات انگور یاقوتی استان کرمانشاه را 4197 هکتار اعلام کرد و افزود: 3853 هکتار از باغات انگور یاقوتی این استان بارورند و 344 هکتار دیگر هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

زارعی متوسط برداشت انگور یاقوتی در استان را 10 تن در هکتار دانست و افزود: پیش بینی می‌شود امسال بیش از 38 هزار تن انگور یاقوتی از باغات استان کرمانشاه برداشت شود.

وی افزود: برداشت انگور یاقوتی در استان تا پایان تیرماه ادامه خواهد داشت.

زارعی  افزود: بیشترین باغات انگور یاقوتی استان با 1627 هکتار در شهرستان قصرشیرین قرار دارد و پس از آن نیز شهرستانهای سرپلذهاب، صحنه و گیلانغرب در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی در ادامه مجموع سطح باغات انگور استان(با ارقام مختلف)را 8971 هکتار اعلام کرد و افزود: متوسط عملکرد باغات انگور در استان کرمانشاه 14 تن در هکتار می‌باشد.

زارعی با پیش‌بینی تولید 95 هزار و 638 تنی انگور در استان اظهار کرد: بیش از نیمی از باغات انگور استان کرمانشاه انگور یاقوتی هستند. ضمن اینکه ارقام دیگر انگور نظیر عسگری، فخری، کشمشی، بیدانه سفید و قرمز را در این استان داریم.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: شهرستان صحنه با سطح 2148 هکتاری بیشترین سطح باغات انگور استان کرمانشاه را به خود اختصاص داده و پس از آن بیشترین باغات انگور در شهرستان‌های قصرشیرین و کرمانشاه قرار دارند.

به گفته زارعی، برداشت انواع دیگر انگور در استان کرمانشاه به تدریج آغاز شده  و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار