کد خبر: ۴۳۹۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ 12 June 2017
جمشید رخشانی نسب در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بازگشایی معبر مرزی شاهگل در سال 94 سبب ایجاد امنیت پایدار در منطقه شده است.
وی ادامه داد: با تصویب هیات وزیران روزانه 41 قلم کالا از طریق این معبر مرزی وارد و صادر می شود.
وی با اشاره به افزایش صادرات از این معبر مرزی گفت: به منظور توسعه صادرات از معبر مرزی گلشاه به دنبال افزایش اقلام وارداتی از 41 قلم به 54 قلم هستیم.
فرماندار زهک تصریح کرد: بازگشایی معبر مرزی شاهکل سبب کاهش قابل توجه آمار جرائم در این شهرستان شده است.
وی با اشاره به ظرفیت های تجاری منطقه سیستان اظهارداشت: منطقه آزاد تجاری – صنعتی سیستان با تلاش استاندار سیستان وبلوچستان اعلام وصول شد و در اوایل تیرماه سالجاری در مجلس شورای اسلامی مطرح می شود.
رخشانی نسب پیگیری جدی نمایندگان مردم سیستان وبلوچستان در مجلس شورای اسلامی را در زمینه منطقه آزاد سیستان خواستار شد و بیان کرد: باید تمام مردم و مسئولان با همدلی تا به تصویب رسیدن منطقه آزاد سیستان پیگیر باشند.
وی تصریح کرد: استاندار سیستان و بلوچستان و سایر استانهایی که در لایحه ایجاد مناطق آزاد جای گرفته اند بطور جدی به دنبال تصویب منطقه آزاد سیستان در مجلس و فراکسیون های مختلف هستند.
فرماندار زهک افزود: به منظور توسعه همه جانبه سیستان باید علاوه بر موضوع آب و خاک سیستان به مزیت ترانزیت در این منطقه توجه شود.
رخشانی نسب با اشاره به کاهش تعرفه برق استان گفت: کاهش تعرفه برق این استان با پیگیری استاندار سیستان و بلوچستان در نشست چند روز قبل با رئیس جمهوری مطرح شد و پس از آن با حضور وزیر نیرو و تصویب هیات وزیران مقرر شد تا شهرهای شمالی و جنوبی استان از تعرفه گرمسیری درجه یک برخوردار شوند.
وی با اشاره به پیشرفت 35 درصدی طرح آبرسانی به 46 هزار هکتار از مزارع از طریق لوله در زهک اظهارداشت: سه ناحیه با هفت هزار و 600 هکتار از طرح آبرسانی به 46 هزار هکتار از مزارع سیستان از طریق لوله سهم این شهرستان است که تا پایان سال 2 هزار 500 هکتار از این اراضی به بهره برداری می رسد.
فرماندار زهک گفت: پل دوم این شهرستان با اعتباری بالغ بر هزار و 100 میلیارد ریال (11 میلیارد تومان) با پیشرفت فیزیکی 95 درصد تا چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.
رخشانی نسب اظهار داشت: وجود 700 استخر پرورش ماهی، 400 گلخانه و تولید هزار 200 تن انگور یاقوتی شهرستان زهک توانسته اشتغال زایی خوبی برای مردم داشته باشد.
وی با اشاره به حضور 77.5 درصدی مردم زهک در انتخابات 29 اردیبهشت، گفت: هزار و 500 نفر به عنوان عوامل اجرایی کار نظارت و امنیت انتخابات را در 90 شعبه اخذ رای در این شهرستان برعهده داشتند.
وی ادامه داد: افزون بر 700 نفر در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نام نویسی کردند که پس از برگزاری انتخابات، 416 نفر بر کرسی شورای اسلامی روستا و پنج نفر بر کرسی شورای اسلامی شهر زهک تکیه زدند که از این تعداد 16 نفر آنان بانوان بودند.
به گزارش ایرنا سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون در شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی ولایت نیمروز افغانستان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار