استاندار چهارمحال و بختیاری:
تابناک چهارمحال و بختیاری-استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: سیاست‌های وزارت نیرو در خصوص منابع آب چهارمحال و بختیاری از روال قانونی خارج شده است.
کد خبر: ۴۴۰۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶ 13 June 2017

به گزارش تابناک شهرکرد ، قاسم سلیمانی دشتکی 23 خرداد ماه در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: حساسیت‌های خاصی د رزمینه آب استان وجود دارد که باید با کار کارشناسی و حقوقی به آن‌ها پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های وزارت نیرو در خصوص منابع آب چهارمحال و بختیاری از روال قانونی خارج شده است، تصریح کرد: متأسفانه پاسخ وزارت نیرو به درخواست‌های این استان غیر منطقی است.

استاندار با تأکید بر لزوم تخصیص اعتبار در راستای نصب کنتورهای هوشمند به منظور برآورد دقیق برداشت آب، تصریح کرد: نصب کنتور هوشمند بهترین راه کنترل میزان برداشت آب است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به لزوم آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان، خاطرنشان کرد: طرح جداسازی آب شرب از آب فضای سبز در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب باید مدنظر قرار گیرد.

وی خشکیدن چشمه‌ها و دشت‌های استان را معضلی برای استان دانست و گفت: در این خصوص مشکلات باید در بدنه وزارت نیرو و کارشناس به کارشناس اطلاع‌رسانی شود.

استاندار با اشاره به عدم تطبیق آمارهای ائایه شده از سوی دستگاه‌های اجرایی در خصوص میزان مصرف و خروجی منابع آب استان، تصریح کرد: آمار و مشکلات استان باید با صدای واحد به گوش مسئولین ملی برسد.

سلیمانی دشتکی در ادامه افزود: آمار میزان مصرف و خروجی منابع آب استان باید تنها از طریق مشاورین رسمی و دستگاه‌های متولی ارائه شود.

وی افزود: مدیران نباید فشارهای غلط و غیرقانونی دستگاه‌های نظارتی را بپذیرند، بلکه بایستی براساس معیارهای قانونی کار خود را به دور از هرگونه تخلف انجام دهند.

وی اظهار کرد: از ماده 12 اعتباراتی برای خرید و تأمین تجهیزات اطفاء حریق تخصیص داده می‌شود.

استاندار خاطرنشان کرد: کمیته‌ای متشکل از اداره کل منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و امور آب برای جذب اعتبارات و تطبیق آمار و اطلاعات در خصوص میزان مصرف و خروجی منابع آب تشکیل شود و نتایج را ظرف دو روز آتی اعلام کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار