دلاور حیدرپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری با اشاره به اینکه به روزهای پایانی نشاکاری نزدیک می‌شویم، اظهار کرد: بالغ بر 95 درصد شالیزارهای مازندران نشاکاری شده و برخی برنج‌کاران در حال وجین هستند.
کد خبر: ۴۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷ 07 June 2015


وی با بیان اینکه امسال پیش‌بینی ما این است 210 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران به کشت برنج اختصاص یابد، افزود: توصیه ما به شالیکاران این است که با استفاده بهینه از آب به‌گونه‌ای مدیریت کنند تا مشکلی پیش نیاید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه با گرم‌تر شدن هوا نگرانی ما بیشتر می‌شود که با کمبود آب مواجه نشویم، خاطرنشان کرد: باید با کمک همکاران شرکت آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و برنج‌کاران در مصرف آب صرفه‌جویی کرده و نکات فنی را رعایت کنند تا با کمبود آب مواجه نشوند؛ تاکنون هم مشکل خاصی در بحث کمبود آب نداشتیم.

این مسئول با بیان اینکه آب برای محصولات کشاورزی به‌ویژه برنج عنصری حیاتی است، بیان کرد: افراد به توصیه‌های کارشناسان کشاورزی توجه کنند و با استفاده از روش آبیاری دوره‌ای مصرف آب در شالیزارها را کنترل کرده و کاهش دهند.

حیدرپور در مورد بحث سموم، یادآور شد: مشکلی در این‌باره وجود ندارد، کشاورزان در مصرف سم دقت کنند و با مشورت کارشناسان این موضوع انجام شود تا صدمات جبران‌ناپذیری به همراه نداشته باشد.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما باید این باشد که محصولات سالم‌تر به‌دست مصرف‌کننده برسد البته مشکلی از این لحاظ نیست هرچه میزان محصول ارگانیک افزایش یابد در بازار مصرف استقبال بیشتری می‌شود. با توجه به اینکه سم و کود به میزان کافی موجود است، شالیکاران از نظرهای کارشناسان استفاده کنند تا بتوانیم سال زراعی خوبی را پشت سر بگذرانیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار