مدیرکل‌محیط‌زیست استان تهران گفت: طرح جلوگیری از کوه‌خواری به زودی تصویب می‌شود تا ساخت‌و ساز بالاتر از ارتفاعات ۱۸۰۰ ممنوع شود.
کد خبر: ۴۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲ 07 June 2015
هادی حیدر‌زاده در گفت‌و‌گو با تسنیم در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی دانشگاه‌ها مانند دانشگاه علوم‌و تحقیقات در میان کوه‌ها تأسیس شده است آیا  این امر کوه‌خواری نیست و تاکنون اقدام سازمان حفاظت محیط زیست در این زمینه چه بوده است، اظهار داشت: متأسفانه برخی از دانشگاه‌ها مجوز ساخت‌ وساز‌غیر در ارتفاعات بالای 1800 متر را از اداره منابع طبیعی گرفتند که سازمان محیط زیست در زمینه جلوگیری از این امر طرحی را در دست اقدام دارد تا جلوی این اقدامات و توسعه آنها گرفته شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طرح فوق به زودی تصویب می‌شود، گفت: با تصویب طرح جلوگیری از کوه‌خواری، مقرر می‌شود تا از غرب تهران( کن‌ وسولقان) تا گردنه قوچک را منطقه حفاظت شده توچال را اعلام کنیم تا افراد بالاتر از ارتفاع 1800 متر اجازه ساخت‌و ساز نداشته باشند؛ درواقع به نوعی جلوی ساخت و ساز غیرمجاز گرفته و با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

**احداث سه کارخانه زباله‌سوز در رباط‌کریم، دماوند و ورامین
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در خصوص احداث کارخانه‌ زباله‌سوز، افزود: در درازمدت به دنبال احداث سه کارخانه زباله‌سوز در اخترآباد رباط‌کریم، منطقه گندک دماوند و ورامین هستیم و جانمایی کارخانه زباله‌سوز ورامین انجام شده است.

حیدرزاده بیان کرد: در درازمدت باید زباله‌ها به انرژی تبدیل شود در حقیقت باید بتوانیم با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی این موضوع را نیز در منطقه گندک محقق سازیم و بتوانیم از زباله‌ها انرژی دریافت کنیم؛ اکنون در منطقه آرادکوه تهران این موضوع انجام شده است و انرژی برق به وزارت نیرو واگذار می‌شود.

**حکم جلب متخلفان در زمینه مدیریت پسماند‌ها

وی در ادامه عنوان کرد: محیط زیست می‌تواند برای کسانی که در خصوص مدیریت پسماندهای که آلودگی دارند، کوتاهی می‌کنند حکم جلب صادر کند که این اتفاق در بعضی نقاط افتاده است.

مدیرکل محیط زیست استان تهران افزود: امید است با مشارکت مردم و اقدامات مؤثر شاهد وضعیت بهتری باشیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار