یک کارشناس ارشد مشاوره با بیان اینکه کلاس‌های تابستانی اوقات فراغت کودکان و دانش‌آموزان حتما باید با نظر خود آنها باشد، گفت: یوگا، ورزش‌های دست جمعی و کلاس‌های هنری مانند مجسمه‌سازی از بهترین گزینه‌ها برای پر کردن اوقات فراغت کودکان است.
کد خبر: ۴۴۲۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ 17 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،مهناز قراول‌باشی، با اشاره به نزدیک شدن فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان، توصیه‌هایی به خانواده‌ها داشت و افزود: حتما باید برای برنامه‌ اوقات فراغت دانش‌آموزان از خود آنها نظر خواهی شود و برنامه‌ها مطابق با میل وعلاقه خود کودکان تنظیم شود.

وی ادامه داد: حتی اگر دانش‌آموزی دوست ندارد که هیچ کلاس یا برنامه‌ای برای فصل تابستان داشته باشد، والدین به هیچ عنوان نباید او را مجبور کنند.

به گفته این کارشناس، معمولا از سن سه سالگی به بعد که کودک روابط اجتماعی را کم کم می‌آموزد، می‌توان از او برای انتخاب برنامه‌ها نظرخواهی کرد و چون اوقات فراغت معمولا برای کودکان بالاتر از این سن که به مدرسه می‌روند تعریف می‌شود، اکثر آنها به سنی رسیده‌اند که برای برنامه‌هایشان نظر بدهند.

قراول‌باشی معتقد است، خانواده‌ها نباید کاری کنند که فرزندشان فکر کند که برنامه‌های  اوقات فراغت اجباری و تحمیلی است.

وی تاکید کرد: در خصوص نوع برنامه‌ها نیز بهتر است برنامه‌های مفرح مانند کلاس‌های هنری، موسیقی، مجسمه سازی و ... بیشتر باشند.

این کارشناس ارشد مشاوره با اشاره به اینکه برنامه‌های ورزشی هم برای اوقات فراغت کودکان مناسب است، خاطرنشان کرد: کلاس‌های ورزشی دسته جمعی مانند یوگا هم می‌تواند مفید باشد.

قراول‌باشی یادآوری کرد: اگر دانش آموز این کلاس‌ها را دوست نداشت می‌توانیم فقط او را ببریم که بقیه را ببیند تا شاید به حضور در کلاس‌ها علاقمند شود.

وی با بیان اینکه نمی‌توان تمام اوقات فراغت را به صورت مطلق با چنین برنامه‌هایی پر کرد، گفت: اگر دانش‌آموزی در یک زمینه درسی کمی ضعیف است، می‌توان در اوقات فراغت برنامه درسی مختصری البته با نظر خود او برایش در نظر گرفت.

این کارشناس ارشد مشاوره اظهار کرد: برنامه درسی که برای دانش آموز در ایام اوقات فراغت در نظر گرفته می‌شود نباید اجباری باشد و او را از درس زده کند، بلکه فقط منظور این است که در این ایام فاصله دانش آموز از سیستم آموزشی خیلی زیاد نشود.

قراول باشی توصیه کرد، به هیچ عنوان همه ایام اوقات فراغت کودکان و دانش‌آموزان با کلاس پر نشود و وقتی هم برای تفریح و استراحت آنها باقی بماند.

وی افزود: کودک باید وقتی هم برای بازی با والدین و بازی با دیگران داشته باشد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار