سرپرست سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد گفت: پایانه مسافربری شهرداری مشهد روزانه 66 هزار مسافر و زائر را جابه‌جا و به طور میانگین سالانه به 25 میلیون زائر و مسافر خدمات‌رسانی می‌کند.
کد خبر: ۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱ 12 February 2015

به گزارش تابناک، مهدی علوی مقدم در آیین افتتاح نیروگاه برق ثامن مشهد واقع در پایانه مسافربری امام رضا(ع) اظهار داشت: شهر مشهد جایگاه ویژه‌ای با توجه به وجود مضجع شریف امام رضا(ع) در تمام کلانشهرها دارد و پایانه مسافربری نخستین خدمتگزار در بدو ورود زائران به شهر مشهد است.

وی افزود: پایانه مسافربری شهرداری مشهد روزانه به 66 هزار مسافر و زائر خدمت‌رسانی می‌کند که در کل به صورت سالانه به 25 میلیون زائر و مسافر خدمات‌رسانی می‌شود؛ همچنین در کل کشور 7.7 درصد کل حمل و نقل عمومی اتوبوسرانی متعلق به شهر مشهد است که رتبه نخست را در این زمینه در کشور داریم.

علوی مقدم بیان داشت: زمین پایانه مشهد به وسعت 42 هکتار بنا شده و ساختمان اصلی در چهار طبقه در 45 هزار مترمربع است و ما به دنبال کاهش برخی از هزینه‌های خود بودیم که بر همین اساس پنل خورشیدی را امسال برای تولید برق نصب کردیم و امروز نیز نیروگاه سوخت پاک خود را به افتتاح رساندیم.

سرپرست سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد تصریح کرد: برای کاهش هزینه‌های برق پایانه، نیروگاه 6 مگاواتی را طراحی کردیم که امروز 3 مگاوات آن به افتتاح رسیده و هزینه آن نیز 6 میلیارد تومان بوده است و بر اساس برآوردهای ما در مدت پنج سال حدود 15 میلیارد تومان برای ما کاهش هزینه را به همراه دارد و همچنین حدود 2.5 میلیارد تومان نیز با کاهش هزینه گاز مواجهه هستیم.

وی اضافه کرد: کیفیت برق این نیروگاه دارای یک راندمان بسیار بالایی است که نوسانات برق در این سیستم به حداقل رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار