مسئول اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان مطرح کرد
تابناک: مسئول اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد، میانگین بارش کل استان در سال جاری نسبت به مقدار بلندمدت مشابه سال گذشته 14 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۴۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵ 07 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، نوید حاج‌بابایی با اشاره به بررسی آماری بارش از سال آبی جاری که از ابتدای مهرماه تا 31 اردیبهشت ماه هر سال محاسبه می‌شود، اظهار کرد: میانگین بارش کل استان در این مدت نسبت به مقدار بلندمدت دوره آماری 130.3 میلی‌‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: عمده بارش دریافتی دو ماه گذشته نیز در مناطق سرد و سرچشمه زاینده‌رود بوده که در سایر مناطق استان به ویژه مرکز، شرق و شمال استان بارش مناسبی دریافت نشده که همین امر سبب شرایط خشکسالی در این مناطق شده است.

مسئول اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: طی دو ماه آینده شرایط افزایش دمای میانگین را به نسبت میانگین نرمال بین نیم تا یک درجه سانتی‌گراد داریم که با توجه به این افزایش انتظار صرفه‌جویی و مصرف بهینه در هوای گرم توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: وضعیت بارش از نظر هواشناسی تا پایان اردیبهشت 94 بیانگر وقوع خشکسالی متوسط در نواحی شرق، شمال و مرکز استان بوده و همچنین بررسی شاخص خشکسالی هر ساله نشان از استمرار خشکسالی بر منابع آبی استان و سرچشمه های آبی زاینده‌رود دارد.

حاج بابایی با توجه به کاهش چشمگیر بارش در سال آبی جاری نسبت به نرمال در مناطق شرق، شمال و مرکز استان گفت: شرایط فعال شدن کانون‌های گرد و غبار بر روی استان و ریزگردها در استان فعال است.

وی اضافه کرد: مجموع بارش دریافتی استان در سال آبی جاری حاکی از بارش‌های کمی بیشتر از نرمال در غرب و سرچشمه‌های استان است در حالی که سایر مناطق استان در شرق شرایط کم بارشی حاکم بوده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار