سؤالی که ذهن بسیاری از شهروندان و دلسوزان پاسارگاد را درگیر خود کرده این است که سهم پاسارگاد از سفر هیئت دولت به استان فارس چه بود؟و اما با توجه به لامردی بودن نماینده شیراز و استاندار فارس، باید به انتظار بنشینیم تا شاید در دوره‌ای نیز چند پاسارگادی زمام امور این استان را در دست بگیرند!
کد خبر: ۴۴۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰ 07 June 2015

تابناک فارس:به گزارش خبرگزاری فارس؛استان فارس نهم و دهم اردیبهشت‌ماه سال جاری میزبان شانزدهمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید بود. نگاهی گذرا به نتایج و رهاوردهای سفر دو روزه دکتر روحانی و جمعی از اعضای هیئت دولت به این استان بیانگر عنایت ویژه دولت یازدهم به فارس این استان مهم و تاریخی کشور است.

در این سفرها، اعضای عالی‌رتبه دولت اعم از رئیس جمهور، معاونان و مشاوران وی، وزرا و معاونان آن‌ها با حضور در شهرهای مختلف فارس از دورترین تا نزدیک‌ترین نقطه به مرکز این استان به بررسی مسائل و مشکلات مردم و تدبیر امور پرداختند.

اعضای هیئت دولت در این سفر با حضور در شهرستان‌های مختلف استان فارس، بی‌واسطه به بررسی مشکلات و تدبیر امور این استان پرداختند و شخص رئیس جمهور نیز به همراه اعضای دولت ضمن بررسی مسائل این استان از نزدیک، تصمیمات لازم را برای توسعه و پیشرفت فارس اتخاذ کرد.

اما سؤالی که ذهن بسیاری از شهروندان و دلسوزان پاسارگاد را درگیر خود کرده این است که سهم این شهرستان از سفر هیئت دولت به استان فارس چه بود؟

حضور مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور و البته قول‌هایی که برای تخصیص بودجه‌های اختصاصی ویژه مجموعه جهانی پاسارگاد داد تنها خروجی بود که از این سفر عاید این شهرستان مظلوم شد.

درحالی‌که مسئولان ارشد استان فارس از پیشگامی این استان در تصویب منابع مالی در سفر هیئت دولت نسبت به سایر استان‌ها صحبت می‌کنند و سؤالی که پیش می‌آید این است که سهم پاسارگاد از این منابع مالی چه بود؟

در بسیاری از شهرستان‌ها یا پروژه‌ای افتتاح شد و یا طرح نیمه‌تمامی به پایان رسید و شواهد نشان می‌دهد که مراکز صنعتی در اقصی نقاط فارس در حال رشد است، گویا پاسارگاد این سرزمین مظلوم در این ‌بین هیچ‌چیز عایدش نمی‌شود و با تغییر دولت‌ها نیز هیچ تغییری در راستای مظلومیت‌زدایی این شهرستان صورت نخواهد گرفت.

نبود صنعت، برخوردار محسوب شدن این شهرستان، ناتمام ماندن ده‌ها پروژه عمرانی و فرهنگی و...سندی از مظلومیت و عقب‌ماندگی این شهرستان است. شهرستانی که جوانانش باهدف پیدا کردن کار مجبور به ترک دیار شده‌اند که این‌ها عواقب سنگینی هم برای جامعه محلی پاسارگاد و هم برای خود جوانان خواهد داشت.

با این وضعیت مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی بدانند تا چند سال دیگر پاسارگاد مهد تمدن ایران‌زمین متروکه‌ای بیش نیست! و دراین‌بین همگی ما مقصریم.

و اما با توجه به لامردی بودن نماینده شیراز و استاندار فارس، باید به انتظار بنشینیم تا شاید در دوره‌ای نیز چند پاسارگادی زمام امور این استان را در دست بگیرند!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار