رئيس سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا در لفاظي‌هاي ضدايراني جديد خود ايران را بزرگترين کشور حامي تروريسم توصيف کرد و گفت که نفوذ تهران در منطقه در مقايسه با شش يا هفت سال گذشته بسيار بيشتر شده است.
کد خبر: ۴۴۷۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲ 25 June 2017
به گزارش تابناک : «مايک پومپئو» رئيس سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا موسوم به «سيا» روز شنبه (ديروز) ضمن تکرار لفاظي‌هاي مقامات آمريکايي، ايران را «بزرگترين کشور حامي تروريسم در جهان» توصيف کرد و گفت که «تهران» و «پيونگ‌يانگ»، امنيت ملي آمريکا را تهديد مي‌کنند.

وي در مصاحبه با شبکه «ام اس ان بي سي» که روز گذشته به وقت محلي پخش شد، درباره ايران گفت: «امروز، اين کشور نفوذ بسيار زيادي دارد، نفوذي که فراتر از نفوذ آنها در 6 يا هفت سال گذشته است. خواه اين نفوذ آنها بر دولت بغداد باشد، خواه افزايش قدرت حزب‌الله و لبنان باشد، همکاري آنها در کنار الحوثي (اخوان المسلمين) در ايران، شيعيان عراق که هم‌اکنون در امتداد مرز سوريه در حال مبارزه هستند و به طور قطع ينروهاي شيعه که در سوريه درگير هستند. ايران در همه‌جاي خاورميانه حضور دارد».

وي در ادامه گفت که کره شمالي «خطر بسيار واقعي» براي امنيت ملي آمريکا به همراه دارد و توضيح داد: «کمتر روزي را در بدون درخواست رئيس‌جمهور آمريکا در خصوص کره شمالي و اينکه چگونه واشنگتن به اين تهديد واکنش نشان دهد، مي‌گذرانم. اين مسئله در صدر افکار او است».

رئيس سيا تصريح کرد که کره شمالي«بيش از هر زماني به داشتن قابليتي نزديک شده تا آمريکا را با يک سلاح هسته‌اي در معرض خطر قرار دهد».

*رويه افشاي اطلاعات محرمانه آمريکا رو به افزايش است

پومپئو در ادامه گفت که گمان مي‌کند افشاي اطلاعات محرمانه آمريکا رو به افزايش است و توضيح داد: «در بعضي موارد فکر مي‌کنم، اين روند (افشاي اطلاعات محرمانه آمريکا) تسريع بخشيده شده است. فکر مي‌کنم پديده‌اي نام ستايش ادوارد اسنودن و افرادي که اسناد آمريکا را براي پول يا با هدف بزرگ کردن خود يا هر انگيزه‌اي ديگري مي‌ربايند، به وجود آمده است و اين پديده رو به رشد است».

رئيس سيا تأکيد کرد که آمريکا مي‌بايست تلاش‌ها براي متوقف کردن افشاي اطلاعات محرمانه را افزايش دهد.

وي توضيح داد: «دشوار است. در حال حاضر نه تنها کشورهايي هستند که تلاش مي‌کنند، اسناد ما را بربايند بلکه سرويس‌هاي اطلاعاتي همچون ويکي‌ليکس که بودجه آنها به خوبي تأمين شده است هم تلاش مي‌کنند براي هدف تضعيف آمريکا و دموکراسي، اسناد آمريکا را به سرقت ببرند».




منبع : فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار